Instagram Ads
De populariteit van Instagram blijft aanwezig, ondanks het ontstaan van andere populaire platformen zoals TikTok. Momenteel gebruiken ongeveer 8 miljoen Nederlanders Instagram.
Waarom zou je adverteren op Instagram?
Wanneer je een visueel verhaal wilt vertellen, ben je bij Instagram bij het juiste adres. Adverteren op Instagram is interessant wanneer je jouw merk onder de aandacht wilt brengen onder jouw doelgroep. Maar ook als je jouw aankopen of leads wilt boosten, kun je bij Instagram goed terecht. Door de verschillende mogelijkheden in campagne doelen kun je met bijna ieder doel op Instagram adverteren.
Instagram doelgroep
Wanneer jouw doelgroep tussen de 20-39 jaar oud is, is Instagram als platform helemaal aantrekkelijk om goed aanwezig op te zijn. Deze doelgroep bevindt zich namelijk het meest op dit platform (2024). Toch groeit de aanwezigheid van de oudere doelgroep ook enorm in de laatste jaren. Tot slot kun je met dezelfde Ads Manager als Facebook Ads op dit platform ook helemaal los qua targeting.
Adverteren op Instagram
Campagne doelen voor Instagram Ads
Bereik
Instagram Ads helpt je met het genereren van meer merkbekendheid, bereik, videoweergaven en/of bekendheid van jouw winkellocatie.
Verkeer
Genereer meer verkeer naar jouw website, app of Facebook evenement met Instagram Ads.
Betrokkenheid
Instagram Ads helpt je meer betrokkenheid te genereren in de vorm van likes, reacties, chatberichten, videoweergaven, pagina-vind-ik-leuks en/of reacties op events.
Leads
Verzamel leads voor je bedrijf met Instagram Ads, bijvoorbeeld via expresformulieren.
App-promotie
Vind via Instagram Ads nieuwe gebruikers voor jouw app. Stimuleer het aantal downloads.
Verkoop
Instagram Ads helpt je bij het genereren van conversies. Dit kunnen bijvoorbeeld aankopen zijn uit jouw productcatalogus.
Adverteren op Instagram
De populariteit van dit platform werkt ook negatief. Door alle sterke content zie je door de bomen het bos niet meer. Daarbij komt het platform om de haverklap met updates. Zo kun je sinds een aantal jaar ook Shoppen via Instagram, influencers volgen via livestreams in Instagram TV of in aantrekkelijke Instagram Reels en gebruikmaken van talloze filters.
De juiste boodschap aan de juiste mensen overbrengen is hierdoor belangrijker dan ooit tevoren. Wanneer maak je gebruik van Instagram Stories? Wat is er überhaupt allemaal mogelijk binnen Instagram Ads? Wanneer vertoon je jouw Instagram advertenties alleen in het Instagram Overzicht? Ontdek samen met WEBSTRIJD de juiste Instagram Ads strategie.
Het is in ieder geval super belangrijk om aantrekkelijk beeldmateriaal te hebben. Wij vragen de klant zelf foto’s aan te leveren. Vaak is dit al voor de website geschoten en kunnen wij dit daarna in een mooi advertentie jasje gieten. Wij zijn helaas geen designers en/of fotografen, dus nieuwe content creëren kunnen wij niet. Wel werken we nauw samen met branding bureau’s, zoals Beex, om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd een mogelijkheid hebben om mooi beeldmateriaal te (laten) creëren.