TikTok Ads
TikTok is snel gegroeid tot een van de grootste social media kanalen in de wereld, met maar liefst 4 miljoen Nederlandse gebruikers. Deze social media app staat bekend om zijn korte virale dans-, acteer- en zangfilmpjes door de jonge (en wat oudere) gebruikers op dit platform. Maar dat is niet het enige waar de beroemde app voor wordt gebruikt. Bedrijven gebruiken de app om hun producten te promoten en hun doelgroepen te bereiken. Hoe werkt adverteren op TikTok en wat is de beste manier om dit te doen?
TikTok Advertenties
Adverteren via TikTok is een goede manier om de betrokkenheid van het publiek met jouw product te vergroten. Je kunt je advertenties inzetten voor meer naamsbekendheid, bereik, websiteverkeer en conversies. Bovendien is adverteren op TikTok vrij nieuw, dat betekent dat er weinig concurrentie is (concurrentie percentage in Nederland ligt onder de 4%).
Wat voor advertenties kan je inzetten op TikTok?
Verschillende soorten video’s als TikTok Ads
In-Feed video
Dit zijn ads die op je tijdlijn verschijnen (ook wel de ‘For You’ pagina genoemd). Deze videos lijken op organische TikToks, echter verschijnt er onder het video een doorklik knopje dat gebruikers naar je website leidt.
Tegelervaring
Dit is te vergelijken met de functie van In-Feed Video’s, echter richten deze TikTok ads zich op het uitlichten van meerdere producten. Er verschijnen tegels onder aan de ad waar je verschillende soorten producten in kunt zetten die naar je website leiden.
Merk Overname
Deze ads worden als eerst gepresenteerd wanneer iemand TikTok opent. Dit kan een GIF of een video van 3-5 seconden zijn die naar je website leidt. Deze TikTok ads kun je niet overslaan.
Top-View
Vergelijkbaar met de merk overname verschijnen deze TikTok Ads wanneer de app geopend wordt. Het verschil zit er in dat je langere video’s kunt plaatsen waardoor het organisch aanvoelt.
Adverteren op TikTok
Beste manier om TikTok in te zetten voor jouw bedrijf
Anders dan Instagram en Facebook, is het belangrijk om te onthouden dat branding video’s niet effectief zijn als het om TikTok advertenties gaat. In andere woorden, het is belangrijk dat jouw TikTok advertenties organisch aanvoelen en niet ‘gemaakt’. Dus wees je bewust van de gebruikerscultuur van TikTok bij het maken van je advertenties.
Start met advertenties draaien op TikTok!
Kortom: er zijn heel veel mogelijkheden om als merk jouw doelgroep te bereiken via TikTok. Overweeg jij om advertenties te draaien via TikTok of twijfel je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Aarzel niet en neem contact met ons op, wij helpen je graag hierbij.
We bieden support pakketten al aan vanaf € 559,- per maand. Wat krijg je hiervoor? Los van de opzet van professionele advertenties en het onderhoud hiervan, onder andere een mooi dashboard met resultaten, een maandelijkse call en advies om jouw website te verbeteren. Meer weten? Neem dan contact op!