Het is je misschien al wel opgevallen dat er tegenwoordig Google afbeeldingen worden getoond in de search resultaten. In deze blog leg ik je uit wat Google afbeelding in Search zijn, hoe je het kunt instellen en wat de voordelen zijn van de afbeeldingen in de Google Search resultaten.
Wat zijn afbeeldingen in Google Search?
Normaal gesproken krijg je in de Google Search resultaten alleen maar zoekresultaten te zien met tekst. Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, dus doe hier je voordeel mee met de nieuwe functie van Google. Sinds een paar weken is het mogelijk om aan je ‘saaie’ zoekresultaat beeld aan toe te voegen. Hieronder een voorbeeld van zo een Search resultaat met een afbeelding.
Hoe kun je de afbeeldingen instellen in Google Search Ads?
Wil je in je Google advertenties afbeeldingen toevoegen. Ga dan naar Google Ads. Vervolgens klik je op extensies. Hier kun je heel wat foto’s toevoegen. Het Google algoritme zal kiezen welke foto zorgt voor de beste CTR en die meer gaan gebruiken onder de juiste doelgroep. De stappen die je kunt doorlopen in Google Ads: extensies > +afbeelding > kies beeldextensie > voeg afbeeldingen toe.
De voordelen van afbeeldingen in Search:
- Je kunt beter laten zien wat voor een producten of diensten je verkoopt.
- De CTR op jouw zoekresultaat zal toenemen.
- Voor de organische zoekresultaten vult Google de resultaten zelf aan met een afbeelding.
Naast de beeldextensie zijn er nog talloze andere extensies die je kunt inzetten. Welke dat zijn en waarvoor je die kunt gebruiken lees je terug in de blog van Iselle over extensies.
Mocht je hulp nodig hebben bij het toevoegen van de beeldextensies. Dan kun je altijd contact met ons opnemen.


