Google Ads: voor ieder doel een extensie. Maak jij er al gebruik van?

8 oktober 2020
Posted in Google Tools
8 oktober 2020 Iselle van Ginkel

Google Ads: voor ieder doel een extensie. Maak jij er al gebruik van?

In deze blog hebben we de extensies die je in Google kunt toevoegen en hun bijbehorende doel op een rijtje gezet. Tijdelijke acties of de merken die je verkoopt hoef je niet in je advertentieteksten te zetten, maak hiervoor gebruik van de extensies.

Onderzoek wijst uit hoe meer ruimte de advertentie inneemt in de zoekresultaten van Google, hoe hoger de CTR. Op zich wel logisch, hoe groter de advertentie, hoe meer die opvalt, des te sneller mensen klikken op de advertentie.

 

Google_Extensies_WEBSTRIJD

Extensietype 1: Sitelinkextensie

Een sitelinkextensie geeft je de mogelijkheid om andere delen van je website te belichten. De kop bestaat hier uit 25 tekens en de twee zinnen uit 35 tekens. Hierbij kun je denken als je een webshop hebt en kleding verkoopt aan sitelinkextensies zoals: truien & vesten, broeken, jassen etc. Wanneer je een dienst aanbiedt kunnen sitelinkextensies bijvoorbeeld zijn: prijzen, contact etc.

 

Extensietype 2: Highlight-extensie

Bij een highlight-extensie promoot je de USP’s (Unique Selling Points) van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld: gratis verzending, altijd de laagste prijs, vandaag besteld, morgen thuis, altijd bereikbaar. Een hightlight-extensie mag maximaal bestaan uit 25 tekens.

 

 

Extensietype 3: Extensie voor website-informatie

Extensievoorwebsiteinformatie_WEBSTRIJD

Bij de Google extensie voor website-informatie kun je weergeven wat je aanbiedt. Bijvoorbeeld welke merken, services, cursussen etc. Hieronder het complete rijtje. Je kunt hierna bijvoorbeeld de merken die je verkoopt toevoegen (maximaal 25 tekens).

Extensietype 4: Oproepextensie

Een oproepextensie is het telefoonnummer dat wordt getoond in de advertentie. Zo kunnen mensen zonder de website eerst te bezoeken snel contact met jou opnemen.

Extensietype 5: Leadformulierextensie

Bij de leadformulierextensie kunt u snel gegevens opslaan van bezoekers die op zoek zijn naar uw dienst of product. Zij kunnen bijvoorbeeld naam en telefoonnummer achterlaten in een formulier in de advertentie. Vervolgens kun je het ingevulde formulier downloaden in een excelbestand. Wij hebben dit al vaak getest maar zien dat hier (nog) niet veel gebruik van wordt gemaakt. Mensen willen toch graag eerst de website zien voordat ze direct gegeven achterlaten.

Extensietype 6: Berichtextensie

Bij een berichtextensie heeft de bezoeker de mogelijkheid direct contact op te nemen met het bedrijf via SMS. We zien dat hier steeds minder gebruik van wordt gemaakt. SMS gebruiken we eigenlijk helemaal niet meer. We zien vaak dat chatten op de website sneller wordt gebruikt.

Extensietype 7: Locatie-extensie

Door de locatie-extensie toe te voegen kun je de fysieke locaties van je bedrijf promoten. Op deze manier kunnen mensen makkelijk navigeren naar jouw bedrijf.

Dus waar wacht je nog op! Voeg de Google extensies toe bij zoekcampagnes > advertenties en extensies > extensies. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

, ,