Case One Skin Clinic

Lees meer van de case

Introductie

Ruim twee jaar geleden, in september 2021, kwamen we met de enthousiaste eigenaresse van One Skin Clinic, Liselotte, in contact. One Skin Clinic is een kliniek die gespecialiseerd is in tatoeages verwijderen en het verbeteren van je huid. Onder het mom van ‘Je hebt maar één huid, dus daar ben je zuinig op’ helpen ze hun cliënten met een persoonlijke aanpak en de beste lasertechnologie die aanwezig is op de markt. Klinkt goed, toch?

Liselotte kwam bij ons terecht, doordat ze de wens had om meer klanten te genereren via online advertenties. Een mooie uitdaging voor ons! Hierbij is voor ons vooral de focus op Google Ads gelegd. 

"“Je hebt maar één huid, dus daar ben je zuinig op!”"

Van start!

We starten altijd een samenwerking met een kick-off call. Zo kwamen wij gelijk meer te weten over de doelen van Liselotte en stelden we haar doelgroep scherp. Het gaat hierbij om een niche markt. De kliniek is namelijk gevestigd in Amsterdam en de doelgroep moet een tattoo hebben waar ze spijt van hebben en willen laten verwijderen. Doordat dit een relatief kleine markt is, werd het een uitdaging om direct mooie resultaten op te leveren. We spraken een duidelijke CPA (Cost per Acquisition) af en gingen voor haar aan de slag met Google Search Ads.

Van tevoren had Liselotte nog geen Google campagnes gedraaid, dus we begonnen met een schoon account. Hierdoor moesten we wel alles nog instellen. Van gekoppelde accounts tot aan conversies: we hebben eerst alles doorlopen. Met daarbij het belangrijkste aspect: het instellen van de conversie wanneer iemand een afspraak heeft gemaakt. Op deze conversie konden we ons vervolgens focussen in de campagne, want zonder conversies geen inzichten en optimalisatiemogelijkheden. 

Eerste campagne in Google Ads

Na het doorlopen van alle instellingen, waaronder het instellen van de conversies, konden we de campagne opzetten en laten draaien. We zijn begonnen met een Google Search campagne. Hierbij focusten we ons op zoekwoorden rondom ‘tattoo verwijderen’ in het gewenste gebied. Door conversietracking zagen we precies welk deel van de campagne wel goed presteerde en vice versa. Doordat we er goed bovenop zaten, ontvingen we vrijwel direct meer afspraken tegen de gewenste CPA. Dit bleef de gehele campagne op een stabiel niveau.

We genereerden in 7 maanden tijd 69 afspraken en nieuwe intakes tegen een CPA van € 45,75, net onder de doel-CPA van € 50,-.

Tweede campagne in Google Ads

Er was echter nog meer mogelijk. Een dynamische campagne binnen Google Search bood nog extra kansen. Daarom hebben we per maart 2022 de Search Generieke campagne overgezet naar een Search Dynamische campagne.

Het is bij One Skin Clinic lastig om maanden met maanden te vergelijken, gezien de ene maand populairder is om een tattoo te laten verwijderen dan een andere maand. Ter illustratie: in september t/m november is het verstandig om te beginnen met tattoos te verwijderen als je in de volgende zomer ‘schoon’ wilt zijn. Het verwijderen van een tattoo duurt namelijk zo’n 6 sessies (ligt natuurlijk wel aan de grootte van de tatoeage). Daarnaast mag je niet in de zon met de gevoelige plek, dus midden in de zomer starten is ook niet handig.

De Search Dynamische campagne deed ook gelijk haar werk. Het doel van Liselotte is 5 afspraken per week tegenover een doel-CPA van (de eerder genoemde) € 50,-. Dit doel haalden we goed. In een enkele week kwam er niets binnen, maar we zaten er ook weleens flink overheen. Over het algemeen varieerde het tussen de 3 en 7 afspraken per week.

Derde campagne in Google Ads

Maar we wilden natuurlijk meer dan dat. Groei! En Google bood nieuwe kansen. Daarom hebben we de campagne begin 2023 omgezet in een Performance Max campagne. Hierdoor had Liselotte niet enkel zichtbaarheid en succes mogelijkheden op Google Search, maar kon ze ook vertoningen genereren op: 

  • Google zoekpartners
  • Google Display-netwerk
  • Discover
  • Gmail
  • YouTube en andere videokanalen
  • Google Maps

Dit moest in januari even op gang komen. Alle campagnes hebben tijd nodig om te leren. Maar na een maand wisten we wat te doen en kwamen de afspraken weer flink op gang. Het gemiddelde aantal conversies ligt hier een stuk hoger, namelijk tussen de 5 en 17 conversies per week.

Daarnaast is door de Performance Max campagne de CPA ontzettend gedaald. Gemiddeld behalen we nu een CPA van € 36,-. In de afgelopen (populaire) september tot en met november maanden zelfs een CPA van € 33,-.

Flinke groei en rust door Google Ads

Een resultaat om trots op te zijn! En gelukkig is Liselotte zelf ook blij met ons. Haar mooie woorden: 

Liselotte, eigenaar One Skin Clinic

“Ik ben al 2 jaar klant bij Webstrijd. In het verleden heb ik met veel verschillende partijen gewerkt op het gebied van online marketing, maar met name de communicatie en de resultaten waren vaak teleurstellend. Ook waren ze vaak enkel uitvoerend en dachten niet mee. Webstrijd is heel duidelijk in wat ze doen, rapporteren goed en overzichtelijk, denken mee en ze behalen hele goede resultaten. Ze ontlasten mij echt waardoor ik me met andere zaken bezig kan houden. Ik heb mijn onderneming echt dankzij hun inzet naar een hoger niveau kunnen tillen. Aanrader!”

En doordat One Skin Clinic al ruim 2 jaar adverteert via Google Ads via ons team is er nu genoeg data verzameld die ons leert hoe we in moeten spelen op de drukke en minder drukke periodes. Zo weten we, op basis van het verleden, precies in welke maanden we het budget kunnen verhogen of juist verlagen om de beste resultaten te genereren. Daarnaast staat dit ons toe om echt alles uit het beschikbare budget te halen over het gehele jaar.

Samenwerken?

Kan jouw bedrijf ook wel wat hulp gebruiken bij de start of optimalisatie van jouw zichtbaarheid op Google? Wil jij ook meer afspraken? Wil je graag dat Google Ads compleet uit handen wordt genomen, zodat jij meer tijd hebt voor andere zaken? Neem contract met ons op. Dan kunnen we een afspraak plannen om te kijken of jouw wensen en onze diensten op elkaar aansluiten.