De ontmoeting
Ruim 2,5 jaar geleden kwamen we met Bob en Marjena, eigenaren van Marjena Moll Etenslessen, in contact. Een ontzettend leuk en ondernemend stel. Marjena is het gezicht van Etenslessen en Bob werkt achter de schermen. Bob is daarmee ook onze contactpersoon.
Wat is Etenslessen?
Etenslessen is een programma om je relatie met eten te verbeteren, waarin Marjena de coaching doet. In het groepsprogramma van zes maanden creëer je blijvend gewichtsverlies. Hoe? Door geweldige coaching van Marjena en de gedachten en gevoelens die je daardoor kiest en toelaat en de manier waarop je samenwerkt met je lichaam. Marjena heeft inmiddels al honderden vrouwen geholpen om de relatie met eten te verbeteren.
De start van onze samenwerking
We zijn begonnen met support op Google en Facebook/Instagram. Bob adverteerde al op beide kanalen, maar er waren nog wel wat verbetermogelijkheden.
Op Meta werd er vooral getest met een enkele doelgroep en met één advertentietype: de carrousel. Ook was er nog geen sprake van een krachtige funnel: eerst bekendheid opbouwen, vervolgens geïnteresseerden doorsturen naar de website met het uiteindelijke doel: conversie. Ofwel, aanmelden voor Etenslessen.
Op Google kon met name de CPA (Cost per Acquisition) omlaag en het volume omhoog. Er waren verbeteringen mogelijk binnen het zoekwoordtype, de biedstrategie, de advertentiekwaliteit… En ook hier werd er ingespeeld op één doel en werd niet de gehele marketingfunnel benut. Dit is wel nodig om uiteindelijk (harder) te kunnen groeien.
Het doel vanuit Etenslessen
Het doel was uiteraard nog meer aanmeldingen voor het groepsprogramma Etenslessen.
Bob gaf aan dat mensen vaak of snel kopen (binnen 2 maanden) of pas na een jaar. Goede input! Hier moesten we dus op inspelen. Het programma is verder een investering van 2500,-, dus wordt waarschijnlijk niet als impulsaankoop gedaan.
Bob wist zelf ook al wel dat er vaak meerdere contactmomenten nodig waren, voordat er een aanmelding werd gedaan. Zo biedt Etenslessen ook een e-book met de tips. Ook hebben ze een podcast ontwikkeld waarin kennis en waardevolle informatie wordt gedeeld. Hier zijn inmiddels al 270 afleveringen van beschikbaar.
Zo werden downloads van het e-book en meer luisteraars van de podcast ook al direct subdoelen. Later ontwikkelden ze nog meer instap producten: gratis trainingen, webinars, een gratis meditatie en Body Empowerment.
Bob had al een krachtige e-mail funnel gebouwd. Hier moesten meer potentiële klanten voor worden aangemeld.
Onze werkwijze
Veel bedrijven worstelen met het effectief inzetten van hun online advertenties. Wij helpen bedrijven met een bewezen strategie en gerichte advertenties, perfect geïntegreerd in een krachtige funnel. Met deze aanpak hebben we al meer dan 100 bedrijven geholpen hun groei te versnellen door waardevolle leads te genereren.
Etenslessen had al veel potentie, maar die krachtige funnel ontbrak nog. En die hebben wij gebouwd!
Aanpassingen op Google
Zo hebben we de Brand campagne losgetrokken van Generieke zoekwoorden. Op deze manier konden we goed zien wat er zowel ‘koud’ als ‘warm’ binnen kwam (qua leads) en zat niet alles door elkaar.
We hebben zoekwoorden gepauzeerd en ontdubbeld, nieuwe relevante zoekwoorden toegevoegd, advertentieteksten verbeterd, biedstrategieën aangepast, instellingen aangepast en dynamisch advertentiemateriaal toegevoegd. Daarnaast hebben we extra campagnes opgezet om te kunnen voldoen aan de krachtige funnel: bekendheid creëren onder nieuwe mensen en verkeer naar de website onder geïnteresseerde mensen. Om uiteindelijk het (potentiële) klantenbestand te laten groeien.
Aanpassingen op Meta
Ook hier stond nog geen sterke funnel. Ons eerste voorstel was dan ook om de volgende campagnes aan te pakken/op te zetten:
- Verkeer / Awareness campagne met een introductie Marjena & Etenslessen. Doel: relevante websitebezoekers + meer bekendheid.
- Conversie campagne gericht op het downloaden van het ebook.
- Conversie campagne gericht op het luisteren van de podcast.
- Remarketing conversie campagne waarin eerdere betrokkenen werden getarget met als doel deelname aan Etenslessen.
We kregen na de eerste weken al als feedback: ‘Ik weet natuurlijk niet wat jullie nu al gedaan hebben, maar de aanmeldingen stromen binnen’.
"Ik weet natuurlijk niet wat jullie nu al gedaan hebben, maar de aanmeldingen stromen binnen!"
Vervolg samenwerking
In de afgelopen 2,5 jaar hebben we nog veel meer campagnes opgezet en aanpassingen doorgevoerd. We hebben de metingen, samen met Bob, verbeterd. Analyses van de website gedaan. Nieuwe campagnes getest. Campagnes geoptimaliseerd. Nieuwe platformen getest, zoals Spotify Ads. En ga zo maar door.
Etenslessen groeit met de dag en heeft continu weer andere en/of extra behoeftes. We hebben maandelijks een call met elkaar, waarin we de resultaten van de maand ervoor en de plannen voor de maand(en) daarna met elkaar bespreken. Bob is een super fijn contactpersoon: hij is snel, heeft een technische achtergrond, staat open voor nieuwe ideeën en durft te investeren. De ideale klant voor ons!
Een kijkje in de resultaten
E-book – Meta
In de eerste maanden van onze samenwerking hebben we het doel van de ebook campagne op Meta omgezet. Ze richtten zich eerder op weergaven van landingspagina. Dan is het nog niet zeker of het e-book ook daadwerkelijk gedownload is. We hebben de e-book download ingesteld als conversie en de campagne omgezet naar een conversie campagne.
Met als resultaat binnen 3 maanden (in 2022): én een lagere CPA (Cost Per Acquisition) van 4% én de zekerheid dat het e-book daadwerkelijk was gedownload vanuit de campagne (in plaats van een weergave van de e-book pagina). Simpel gezegd: voor hetzelfde budget werden er een stuk meer downloads verzameld. In 2023 en 2024 gingen we constant door met het binnenhalen van deze downloads. Het aantal en de CPA bleef op gelijk niveau.
Podcast – Meta
Door aantrekkelijke podcastafleveringen uit te serveren onder interessante doelgroepen bleef de bekendheid en het verkeer naar de podcast toe ook alleen maar stijgen.
2024 tov 2023 laat een stijging van 39,35% zien in het aantal weergaven van podcast landingspagina’s. De kosten per weergave daalden met een paar cent, waardoor er nog meer succes was en het budget zelfs werd verhoogd. Het aantal podcast luisteraars steeg.
Podcast – Google
Via een (nieuwe) Performance Max campagne genereren we maandelijks tienduizenden weergaven tegen een lage CPC. Hieruit komen ook meer luisteraars van de podcast.
Aanmeldingen programma Etenslessen
Door alle extra zichtbaarheid en contactmomenten is het aantal aanmeldingen voor het groepsprogramma Etenslessen zichtbaar gegroeid. Afgelopen jaar was constant gebleven tov het jaar ervoor, terwijl het afgelopen jaar zelfs een paar zware privé situaties heeft gekend. 2023 tov 2022 liet daarnaast een forse stijging zien.
Bob werkt ook graag samen met ons!

Bob van Vliet, mede-eigenaar Etenslessen
Webstrijd is voor ons het beste social ads marketing bedrijf dat we maar hadden kunnen treffen.
Webstrijd heeft consequent blijk gegeven van een diepgaand begrip van digitale marketing, waardoor onze advertenties niet alleen goed presteren, maar zelfs de aandacht trekken van de marketingafdeling van Facebook zelf! Zij merkten op dat onze advertenties buitengewoon goed presteren, wat een directe weerspiegeling is van de kwaliteit van het werk van Webstrijd.
Daarnaast is hun communicatie top, luisteren ze goed naar de klant en zijn ze altijd bereid om mee te denken.