Case Hypotheekrente.nl

Lees meer van de case

Introductie

Begin 2021 kwamen wij met de altijd vrolijke en enthousiaste ondernemer Youri Zwanepol in contact. Hypotheekrente.nl (de naam zegt het al) is een onafhankelijke partij waarbij je terecht kunt om een hypotheek te vinden die het beste bij jouw/jullie situatie past. Het maakt niet uit of het het eerste of laatste huis is wat je koopt. Of dat je online geholpen wilt worden of liever langs wilt komen op hun kantoor. Youri en zijn team passen zich aan om elke klant zo goed mogelijk te helpen. Ideaal, toch?

Youri’s doel was om meer klanten te helpen met hun hypotheek. Daar konden wij wel bij helpen! We zijn begin februari 2021 aan de slag gegaan voor Hypotheekrente.nl met Google Ads.

"Week in, week uit. Telkens weer op zoek naar verbeteringen. Goed is niet goed genoeg, hoe kan het nóg beter?!"

Van start!

Om alles te weten te komen over Youri zijn bedrijf en doelen startten we onze samenwerking met een kick-off call. Hierin gaf Youri aan dat een lead maximaal 50 euro mag kosten. Wij werken graag met een gewenste Cost Per Lead (CPL), zodat we ergens naartoe kunnen werken. Daarnaast was zijn wens om zijn bedrijf te laten groeien, dus ook het aantal leads moest omhoog de komende jaren.

Er werd al het een en ander aan campagnes gedraaid in het Google Ads account en na het verlenen van toegang konden wij aan de slag. Ondanks een prima eerdere opzet van de campagnes was er nog veel te winnen. Na het horen van de doelen, zijn we begonnen met Search en Display campagnes. Display zorgde direct voor meer naamsbekendheid van Hypotheekrente.nl. Daarnaast werkt Search als een trein voor een goede zichtbaarheid en conversie in de Google zoekmachine.

We zijn aan de slag gegaan met de optimalisatie van advertentieteksten, sitelinks, afbeeldingen, zoekwoorden, automatische biedstrategieën, conversie instellingen en meer. Dit bleven we herhalen. Week in, week uit. Telkens weer op zoek naar verbeteringen. Goed is niet goed genoeg, hoe kan het nóg beter? Deze vraag houden we altijd in ons achterhoofd als we werken voor onze klanten. 

Meer kansen

In september 2021 zagen we nog meer kansen. We zagen ook flink wat zoekvolume in de toen genoemde Bing zoekmachine. Tegenwoordig heet dit Microsoft. Na overleg met Youri konden we naast de campagnes op Google ook ontdekken wat er in Microsoft te halen viel. Conversies werden ingesteld en campagnes opgezet. Ook al is Microsoft een kleinere zoekmachine dan Google; het viel ons al snel op dat mensen uit de zoekmachine van Microsoft veel langer op de site bleven. Daarnaast liggen de kosten per klik hier een stuk lager dan in Google. 

Van Microsoft weer terug naar Google. Daar wilde Youri niet alleen maar adverteren op Hypotheekrente.nl, maar ook op een nieuw label: Easymortgage.nl. Eigenlijk dezelfde dienst als bij Hypotheekrente.nl alleen dan gericht op expats. Zo gezegd, zo gedaan.

Resultaten 2021

Genoeg over de opzet. Je wilt vast meer lezen over de mooi behaalde resultaten. En of we een mooi resultaat hebben neergezet in 2021. We behaalden maar liefst 1228 leads tegen een CPL van €37,73. Hiermee zaten we tot nu toe ver onder de gewenste CPL en konden we verder met opschalen.

Aan de extra merkbekendheid was genoeg gewerkt. Begin 2022 besloten we dat we het budget van Google Display efficiënter konden inzetten in de Search campagnes. We pauzeerden de Display campagnes en gingen enkel verder met de Search campagnes. 

Ondanks de budgetverhoging bleef de CPL goed en naar wens. Er was nog veel ruimte om op te schalen. Natuurlijk, in overleg met Youri hebben we het budget verder kunnen verhogen.

Resultaten 2022

Dit resulteerde in 2022 in meer dan een verdubbeling van het aantal leads. Wauw! We bereikten een enorme groei. De eindstand van 2022 kwam uit op 3865 leads met een behaalde CPL van €45,75. Nog steeds ruim onder de maximaal gewenste CPL.

Hypotheekrente.nl ging als een trein. En de ondernemers van de familie Zwanepol bedachten dat ze nóg meer wilden. Zo hebben we in april 2023 nog een extra label toegevoegd, namelijk BuyingAgent.nl. Dit label richt zich op expats die op zoek zijn naar een aankoopmakelaar. 

2023 vergeleken met 2022

+00

Meer klikken

+00

Hogere CTR

+00

Meer leads

Resultaten 2023

In het afgelopen jaar (2023) is het aantal leads nog verder opgelopen naar 5316 leads. Nog meer groei! Het houdt maar niet op. Daarbij zijn de kosten per lead nog steeds onder het gewenste doel gebleven, namelijk €46,41. Dit bedrag ligt bijna gelijk aan 2022, terwijl er een groei van 29% in leads zat. Super!

Natuurlijk blijven we altijd meer willen en onderzoeken we al actief wat de kansen voor 2024 zijn. Welke trends zijn er? Welke vragen hebben mensen over hypotheken? Welke zoekwoorden kunnen we hiervoor inzetten? Waar is er nog ruimte om nóg verder op te schalen? Zo blijven we altijd op zoek naar de kansen voor onze klanten.

Samenwerken?

Kan jouw bedrijf ook wel wat hulp gebruiken bij de start of optimalisatie van jouw zichtbaarheid op Google? Wil jij ook meer afspraken? Wil je graag dat Google Ads compleet uit handen wordt genomen, zodat jij meer tijd hebt voor andere zaken? Neem contract met ons op. Dan kunnen we een afspraak plannen om te kijken of jouw wensen en onze diensten op elkaar aansluiten.