Online marketing blogs.

Lees nieuws over Online Marketing en WEBSTRIJD.
Lees meer

Google lanceert AI Max voor Search Campagnes: Meer bereik, betere prestaties

Google Ads krijgt een slimme upgrade! Met de introductie van AI Max voor Search campagnes biedt Google adverteerders wereldwijd een nieuwe manier om hun zoekcampagnes krachtiger, slimmer en relevanter te maken.

Deze nieuwe functie maakt gebruik van de nieuwste Google AI-technologie en is ontworpen om het maximale uit je campagnes te halen — van betere zoekopdrachtmatching tot automatisch geoptimaliseerde advertenties.

Read more

Adverteren op Threads

Advertenties draaien op Instagram Threads: het is nu wereldwijd mogelijk! Eerder kon dit enkel nog voor geselecteerde merken in de Verenigde Staten en Japan, maar nu breidt Meta het adverteren op Threads uit voor alle merken wereldwijd. Hoe werkt het precies? En wat betekent dit voor jouw bedrijf? Of voor jouw werk als marketeer? Je leest het in dit artikel.

Adverteren op Instagram Threads

Ja, op 23 april 2025 publiceerde Meta dit nieuws. We wachten hier al een tijdje op, maar het is nu dan echt werkelijkheid: adverteren op Threads is ook in Europa mogelijk. Sinds het nieuws wordt het nu langzaam uitgerold naar alle merken/adverteerders wereldwijd. Het kan dus zijn dat je de mogelijkheid nog niet ziet, zowel als adverteerder of gebruiker, maar als je in aanmerking komt, komt dit er snel aan!

Waarom kun je vanaf nu adverteren op Threads?

Meta geeft zelf het volgende hierover aan

“Mensen komen naar de apps van Meta voor een gepersonaliseerde ervaring waarmee ze bedrijven en content kunnen ontdekken die ze leuk vinden. Advertenties zijn hierbij essentieel. Om mensen te helpen de banden met hun favoriete bedrijven te versterken, breiden we advertenties in Threads uit naar alle in aanmerking komende adverteerders wereldwijd. Deze advertenties worden bij de lancering in geselecteerde markten weergegeven en zullen naar andere markten worden uitgerold naarmate we verder testen en leren.”

Daarnaast zei Adam Mosseri, CEO van Instagram en Threads, nog het volgende hierover

Ik snap dat mensen zich zorgen maken, maar uiteindelijk zijn we een bedrijf en moet Threads genoeg geld verdienen om de mensen en servers te betalen die nodig zijn om de dienst te runnen en deze gratis aan te bieden aan mensen”.

Hoe werkt het adverteren op Threads?

Waar kun je de advertenties voor Threads aanzetten? Waar vind je deze optie precies? 

Dit is eigenlijk heel simpel: de nieuwe plaatsing ‘Threads-feed’ is standaard ingeschakeld voor nieuwe campagnes die Advantage+ of handmatige plaatsingen gebruiken. Dit kun je dus vinden onder het kopje ‘Plaatsingen’ in de advertentieset. Wanneer je overschakelt naar handmatige plaatsingen kun je de Threads-feed uitschakelen.

Daarnaast test Meta met de ‘inventory’ filter. Dankzij AI kunnen adverteerders met behulp van deze filter de gevoeligheid bepalen van de organische content naast hun advertenties.

Met de inventory filter kunnen adverteerders op drie niveaus bepalen waar hun advertenties worden geplaatst:

  1. Expanded inventory: toon advertenties naast content die voldoet aan ons beleid voor content monetisatie, zodat je het grootste bereik krijgt.

  2. Moderate inventory: sluit zeer gevoelige content uit. Dit vermindert jouw bereik en kan de kosten verhogen.

  3. Limited inventory: sluit extra gevoelige content en live video’s uit. Dit vermindert het bereik en kan de kosten verhogen.

Meta is er nu van overtuigd dat het deze problemen ook bij Threads kan identificeren en biedt daarom extra controle over de plaatsing van advertenties in de app.

Aan de slag met advertenties op Instagram Threads

Voor ons als marketeers is dit natuurlijk een feestje. Weer een nieuwe mogelijkheid om onze doelgroepen te bereiken via advertenties. Het belooft veel goeds! 

Heb je hier hulp bij nodig? Of wil je hier gewoon even over sparren? Laat het ons weten! We denken graag met je mee.

Hoe verhoog je de conversieratio op een leadpagina?

Het aantrekken van de juiste mensen naar je website via online campagnes is natuurlijk de eerste stap. Maar als deze bezoekers eenmaal op je landingspagina zijn, dan is het belangrijk dat ze niet alleen rondkijken, maar daadwerkelijk actie ondernemen. Want wat is nu zonde? Wanneer bezoekers net voor de finishlijn afhaken zonder een conversie te maken. Of het nu gaat om een e-book download, een demo-aanvraag of nieuwsbrief-inschrijving, het doel van een lead landingspagina is simpel: een bezoeker omzetten in een lead. In deze blog geef ik je handvatten om je conversiepagina’s te optimaliseren en het maximale uit je bezoekers te halen. 

Read more

De kracht van korte video’s in marketing

Korte video’s (short form content) hebben de manier waarop we content consumeren compleet veranderd. In dit digitale tijdperk, waar elke seconde telt, blijken korte video’s een sleutelrol te spelen in de strategieën van slimme marketeers. Benieuwd waarom korte video’s zo effectief zijn en hoe je deze kunt benutten om jouw merk te versterken? Je leest het in deze blog ;). Read more

SEO vs. SEA – Welke Strategie Past bij Jouw Bedrijf?

In de dynamische wereld van digitale marketing lijken SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising) vaak met elkaar te concurreren. Maar welke van deze strategieën is nu écht relevant in 2025? Of kun je ze juist combineren voor maximale impact? In deze blog ontdek je de voor- en nadelen van beide methoden, en hoe je ze slim kunt inzetten voor jouw bedrijf.

Read more