Meta verandert, jouw prestaties veranderen mee
Meta duwt adverteerders al een paar jaar richting steeds meer automatisering. Advantage+, het Andromeda-algoritme en bredere doelgroepinstellingen zijn in 2026 de nieuwe norm. Je houdt (helaas) steeds minder handmatige knoppen over, terwijl Meta zelf bepaalt wanneer, waar en aan wie jouw advertenties worden getoond.
Het gevolg? Veel bedrijven zien wisselende prestaties. Campagnes die vorige maand nog een stabiele ROAS haalden, leveren deze maand opeens veel duurdere resultaten op. Of je ziet ineens wel veel verkeer, maar bijna geen conversies.
Deze verschuiving vraagt om een andere manier van adverteren en wordt lastig als je niet met Meta’s automatiseringsgolf meebeweegt.
De vraag die veel ondernemers zichzelf stellen is dan ook helder:
“Hoe houd ik grip op mijn campagnes, nu Meta steeds meer overneemt?”
In deze blog duiken we in wat er precies veranderd is en vooral wat in 2026 nog wél werkt.