Google heeft een breed assortiment aan advertenties. Vroeger bestond een advertentieaccount vaak uit: twee zoekcampagnes: 1. Branded 2. Generiek, een Display remarketing campagne en een Display Prospecting campagne daarnaast nog Shopping en eventueel YouTube advertenties.
Tegenwoordig is het, met name voor e-commerce partijen, veel wenselijker om de campagnes niet op te splitsen. Door hetzelfde budget uit te geven aan minder campagnes wordt data sneller vergaard en krijgt het algoritme sneller inzichten waardoor optimalisaties eerder kunnen worden uitgevoerd.
De laatste maanden zijn veel mensen overgestapt van reguliere shopping campagnes naar Smart Shopping. Waarbij je bij de reguliere Shopping campagnes veel zelf aan de knoppen draaide, laat je bij Smart Shopping het algoritme het werk doen. En wist je dat Smart Shopping niet alleen maar zorgt voor de advertenties in het Shopping overzicht?
Met Smart Shopping worden ook campagnes in het zoeknetwerk van Google, het Display netwerk, op YouTube en Gmail getoond. Hierbij worden mensen die al op de website zijn geweest teruggehaald met bekeken producten (dynamische remarketing) en mensen met vergelijkbare eigenschappen krijgen ook die producten gepresenteerd (dynamische acquisitie). Je hoeft dus niet meer naast je Smart Shopping campagne een display remarketing en display prospecting campagne te laten draaien. Kies er liever voor om de budgetten bij elkaar op te tellen en uit te geven aan Smart Shopping.

En hoe zit dit bij de zoek campagnes? Uit ervaring leren wij dat, wanneer de feed goed is opgebouwd, je beter vindbaar bent met een Smart Shopping campagne en dat de koopintentie ook vele malen hoger ligt dan bij generieke zoekcampagnes. Het is wel handig om een branded campagne te laten draaien naast de Smart Shopping. Wij zijn ook benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?
Je kunt contact met ons opnemen door te bellen naar 085-0470772 of via Whatsapp of stuur een mail naar info@webstrijd.nl. Wil je meteen reageren? Gebruik dan de chat ->