Case One Skin Clinic

Lees meer van de case

Introductie

Inmiddels al bijna 4 jaar geleden nam Jan van Beelen, eigenaar van Chiropractie van Beelen, contact met ons op. Jan zijn doel was om meer klanten naar zijn praktijk te trekken en kennis te laten maken met de kunst van Chiropractie.
Bij chiropractie gaat het niet om bestrijding van symptomen, maar om het oplossen van de oorzaak van een klacht. Veel potentiële klanten waren nog niet op de hoogte van de kracht van chiropractie en wisten niet dat de klachten die zij hadden, hiermee verholpen konden worden. En dus werden wij ingeschakeld om er samen met Jan voor te zorgen dat we hier meer bewustwording voor creëren en zodoende ook meer klanten naar Chiropractie van Beelen zouden sturen.
Door een gebrek aan bewustzijn onder de potentiële klanten hebben wij ervoor gekozen om Meta (Facebook & Instagram) in te zetten, zodat we de mensen konden bereiken die naar chiropractie op zoek waren maar dit nog niet van zichzelf wisten. Een mooie uitdaging!
"“Bij Chiropractie gaat het niet om bestrijding van symptomen, maar om het oplossen van de oorzaak van een klacht.”"

Van start!

Iedere samenwerking starten wij met een uitgebreide kick-off call, waarin wij de doelen, wensen en eisen vaststellen van de klant. Op deze manier weten wij waar we ons op moeten focussen en bespreken wij tegelijkertijd onze plan van aanpak op basis van deze doelen. In deze call stemmen we af, of wat wij voor ogen hebben overeenkomt met de visie van de klant. Alleen op deze manier kunnen we een campagne opzetten die echt een weerspiegeling is van het bedrijf.

Jan had nog nooit eerder advertenties gedraaid, dus in eerste instantie was het voor hem nog moeilijk om te bepalen wat een nieuwe klant mocht kosten. Dit was geen probleem, want naarmate de campagnes draaiden zouden wij samen, op basis van de data, een rekensom maken en zo duidelijk krijgen wat we per nieuwe klanten mochten gaan uitgeven.

Gezien Jan nog nooit eerder advertenties had gedraaid begonnen wij met een schoon account, waarbij we dus alles hebben ingesteld om een goede basis te hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het instellen van een Pixel op de site, het aanmaken van conversies en het instellen van doelgroepen. Daarnaast was het erg belangrijk dat we goed beeldmateriaal hebben, want enkel hiermee kun je de aandacht trekken van een potentiële klant via Facebook of Instagram.

Eerste Campagne in Facebook & Instagram Ads

Nadat we hebben afgestemd in welke regio van Beelen wilde adverteren en het account volledig was ingesteld, konden we de campagnes opzetten.
Bij het opzetten van de campagnes hebben we duidelijk afgestemd wat het doel was (een afspraak maken) om hier de instellingen van de campagne en advertentie teksten volledig op in te richten. Door middel van conversietracking zagen wij precies op welke buttons op de site bezoekers klikten, en als gevolg hiervan konden wij achterhalen wat hun favoriete manier van contact opnemen was. Van Beelen biedt namelijk verschillende manieren om afspraken te maken (telefonisch contact opnemen, terugbel verzoek indienen, formulieren indienen). Doordat wij al deze conversies konden meten en daarnaast dagelijks in het account aan het optimaliseren waren konden we er snel achterkomen dat de meeste afspraken binnenkwamen door middel van het formulier. Hier zijn we ons op gaan focussen, waardoor Jan al snel aangaf dat de afspraken binnenstroomden!
Binnen een half jaar zorgde ons team er voor dat er maar liefst 40 nieuwe klanten zich aanmelden bij van Beelen om een afspraak in te plannen! Dit alles voor maar €24 per afspraak. Dit was een heel mooi resultaat, want door het draaien van de advertenties waren we erachter gekomen dat een klant gemiddeld 12 keer terugkomt. We waren er dus van verzekerd dat we genoeg rendement uit iedere nieuwe klant haalden en het marketingbudget efficiënt werd besteed.

Een experiment

We hebben ook geëxperimenteerd met een remarketing campagne, maar hierbij kwamen we er al snel achter dat dit niet effectief was voor van Beelen. We zagen namelijk dat klanten niet veel contactpunten nodig hadden om over te gaan tot een afspraak. Ze herkenden de klachten en boekten vrijwel direct een afspraak.

Door middel van schrijftechnieken in onze ad copy wisten wij het gevoel van urgentie te creëren bij de doelgroep, waarna zij niet te lang aarzelden om een afspraak te maken. Hierdoor was het dus niet nodig om bezoekers die op de site kwamen nogmaals te targeten met advertenties. Dit was een mooie ontdekking, want op deze manier konden we al het beschikbare budget stoppen in het acquiseren van nieuwe klanten.

Nieuwe AI-gestuurde Campagne

Recent hebben wij een nieuwe draai gegeven aan de campagne door gebruik te maken van de AI functies die Meta biedt. Op basis van artificial intelligence gaat Meta zelf op zoek naar de doelgroep waarvan zij denkt dat deze het meest geneigd is om een afspraak te maken bij van Beelen.

We kunnen stellen dat dit een succes was! Door een AI-gestuurde doelgroep targeting (advantage+) in te stellen verlaagden wij de kosten per resultaat met maar liefst 45%. Daarnaast is het aantal keer dat er contact is opgenomen met van Beelen met 180% toegenomen! Een heel mooi resultaat dus.

Blijven optimaliseren

Ondanks dat we zulke mooie resultaten hebben behaald blijven wij altijd grondig onderzoek doen naar hoe het beter kan. Kunnen we uitbreiden in de regio’s die we targeten? Hoe kunnen we het beeldmateriaal dat wordt ingezet verbeteren? Op welke manieren kunnen we zo effectief mogelijk de klant aansporen tot actie?
Daarnaast houden we sterk de updates binnen Meta in de gaten. We hebben gezien dat het implementeren van nieuwe functies voor uitstekende resultaten kunnen zorgen, dus hier zullen we dan ook mee blijven experimenteren.

Samenwerken?

Kan jouw bedrijf ook wel wat hulp gebruiken bij de start of optimalisatie van jouw zichtbaarheid op Meta (Voorheen Facebook & Instagram)? Wil jij ook meer afspraken? Wil je graag dat Meta Ads compleet uit handen wordt genomen, zodat jij meer tijd hebt voor andere zaken? Neem contract met ons op. Dan kunnen we een afspraak plannen om te kijken of jouw wensen en onze diensten op elkaar aansluiten.