Introductie
"“Bij Chiropractie gaat het niet om bestrijding van symptomen, maar om het oplossen van de oorzaak van een klacht.”"
Van start!
Iedere samenwerking starten wij met een uitgebreide kick-off call, waarin wij de doelen, wensen en eisen vaststellen van de klant. Op deze manier weten wij waar we ons op moeten focussen en bespreken wij tegelijkertijd onze plan van aanpak op basis van deze doelen. In deze call stemmen we af, of wat wij voor ogen hebben overeenkomt met de visie van de klant. Alleen op deze manier kunnen we een campagne opzetten die echt een weerspiegeling is van het bedrijf.
Jan had nog nooit eerder advertenties gedraaid, dus in eerste instantie was het voor hem nog moeilijk om te bepalen wat een nieuwe klant mocht kosten. Dit was geen probleem, want naarmate de campagnes draaiden zouden wij samen, op basis van de data, een rekensom maken en zo duidelijk krijgen wat we per nieuwe klanten mochten gaan uitgeven.
Gezien Jan nog nooit eerder advertenties had gedraaid begonnen wij met een schoon account, waarbij we dus alles hebben ingesteld om een goede basis te hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het instellen van een Pixel op de site, het aanmaken van conversies en het instellen van doelgroepen. Daarnaast was het erg belangrijk dat we goed beeldmateriaal hebben, want enkel hiermee kun je de aandacht trekken van een potentiële klant via Facebook of Instagram.
Eerste Campagne in Facebook & Instagram Ads
Een experiment
We hebben ook geëxperimenteerd met een remarketing campagne, maar hierbij kwamen we er al snel achter dat dit niet effectief was voor van Beelen. We zagen namelijk dat klanten niet veel contactpunten nodig hadden om over te gaan tot een afspraak. Ze herkenden de klachten en boekten vrijwel direct een afspraak.
Door middel van schrijftechnieken in onze ad copy wisten wij het gevoel van urgentie te creëren bij de doelgroep, waarna zij niet te lang aarzelden om een afspraak te maken. Hierdoor was het dus niet nodig om bezoekers die op de site kwamen nogmaals te targeten met advertenties. Dit was een mooie ontdekking, want op deze manier konden we al het beschikbare budget stoppen in het acquiseren van nieuwe klanten.
Nieuwe AI-gestuurde Campagne
Recent hebben wij een nieuwe draai gegeven aan de campagne door gebruik te maken van de AI functies die Meta biedt. Op basis van artificial intelligence gaat Meta zelf op zoek naar de doelgroep waarvan zij denkt dat deze het meest geneigd is om een afspraak te maken bij van Beelen.
We kunnen stellen dat dit een succes was! Door een AI-gestuurde doelgroep targeting (advantage+) in te stellen verlaagden wij de kosten per resultaat met maar liefst 45%. Daarnaast is het aantal keer dat er contact is opgenomen met van Beelen met 180% toegenomen! Een heel mooi resultaat dus.