Hoe voeg je conversies toe in Microsoft Ads via Google Tag Manager?

17 juli 2024 Iselle van Ginkel

Hoe voeg je conversies toe in Microsoft Ads via Google Tag Manager?

Vroeger noemde je het Bing Ads, tegenwoordig heet het Microsoft Ads. Microsoft Ads maakt het mogelijk om advertenties te tonen in Bing, Ecosia, DuckDuckGo en Yahoo. Deze zoekmachines hebben samen een marktaandeel van bijna 7% in Nederland.

Hoe voeg je conversies toe in Microsoft Ads via Google Tag Manager?

  • Je gaat naar ads.microsoft.com en logt in.
  • Je klikt links in het beeld op conversies.
  • En vervolgens op conversie doelen.
  • Dan klik op je +maken.
  • Dan kies je voor website.

  • Vervolgens selecteer je wat voor een conversie je wilt bijhouden. In dit geval een contactformulier.

  • En dan selecteer je gebeurtenis (mits je geen bedank-URL hebt). Heb je die wel, kies dan voor Bestemmings-URL.
  • Geef het doel een naam, in dit geval geef ik het de naam contactformulier verzonden.
  • Vul bij Tellen Uniek in en bij de conversieperiode 90 dagen.

  • Zet verbeterde conversies aan.

  • Klik op de link die je bij de pijl ziet staan in de afbeelding hieronder.

  • Kies om de trackingtag automatisch toe te voegen via Google Tag Manager.

  • Log in met Google en open het juist Google Tag Manager account.

  • Kies om de code te installeren zonder code.

  • Vul de URL in waar de conversie plaatsvindt en meet de button door door erop te klikken.
  • Klaar!

Kom je er nu niet uit met dit stappenplan? Of wil je jouw advertenties liever door ons laten beheren? Plan dan een kennismaking, wij helpen je graag!