Over de hele wereld gebruiken maar liefst 250 miljoen mensen Pinterest om nieuwe ideeën op te doen en daar kun jij als bedrijf met jouw producten tussen staan. Maar hoe pak je dit aan? Het gaat hier namelijk echt om het inspireren van je doelgroep met Pinterest Advertising, zodat zij vervolgens jouw merk gaan opzoeken en uiteindelijk een aankoop gaan doen!
-
Waar gebruik je Pinterest Advertising voor?
- Bewustwording: vergroot je bereik en zorg voor merk- of product bewustzijn.
- Overweging: trek meer bezoekers naar content op of buiten Pinterest.
- Conversies: stimuleer acties zoals online verkoop, aanmeldingen en abonnementen.
- Offline verkoop: stimuleer de verkoop in de winkel.
-
Hoe vind je jouw perfecte doelgroep?
De nauwkeurige doelgroeptools zorgen ervoor dat jouw advertenties gezien worden door de mensen die jij het belangrijkste vindt. Hieronder een overzicht van deze doelgroeptools:
- Automatische targeting
- Demografie
- Interesses
- Trefwoorden
- Klantenlijsten
- Actalikes
-
Wat levert Pinterest Advertising op?
Jij beslist hoeveel je uitgeeft en hoe lang de advertentie loopt. Afhankelijk van het type campagne, kun je ervoor kiezen om zelf je bod in te stellen of dit door geautomatiseerde biedingstools te laten doen. Benieuwd naar wat het adverteren op Pinterest oplevert? Hieronder de antwoorden van Pinterest:
– 2,3 x efficiënter kosten per conversie dan advertenties op social media.
– 2 x hoger rendement op advertentie-uitgaven voor retailmerken, vergeleken met social media.
-
Welke advertentie-indelingen heb je?
- Standaard – Showcase je producten en content in een eenvoudig verticale of vierkante afbeeldingsindeling.
- Video – Trek de aandacht en vertel een sterk verhaal met onze visueel aantrekkelijke video-indeling.
- Carrousel Pins – Voeg nog meer diepte toe door mensen binnen een advertentie langs verschillende afbeeldingen te laten swipen.
- Verzamelingen – Laat je producten in actie met een hybride indeling die lifestyle-afbeeldingen afwisselt met video.
