Chat-GPT, de één gebruikt het voor alles, de ander moet er niks van hebben. Bij WEBSTRIJD omarmen wij nieuwe ontwikkelingen en maken hier handig gebruik van. Wij willen wel benadrukken dat we ChatGPT gebruiken als hulpmiddel en nooit de menselijkheid uit het oog verliezen.
Hoe zetten wij ChatGPT in om Google campagnes te optimaliseren?
AI voor Ad copy
Wij gebruiken ChatGPT regelmatig om teksten die niet lekker lopen te optimaliseren. ChatGPT is (bijna) altijd sneller, creatiever en beter in het bedenken van tekstvarianten. Wat we absoluut niet doen is het klakkeloos overnemen van de teksten. Elke zin wordt opnieuw gelezen en waar nodig herschreven. ChatGPT geeft goede input maar soms iets té goed en daardoor zelf een beetje saai. Het moet ook menselijk blijven en leuk om te lezen met af en toe een grapje hier en daar (en daar is ChatGPT niet altijd zo goed in). We doen ons voordeel er dus mee door snel en eenvoudig nieuwe teksten te laten produceren maar we controleren het altijd!
AI voor concurrentie analyses
Je kunt de concurrentie goed in beeld krijgen door ChatGPT vragen te stellen. Bijvoorbeeld: welke bedrijven zijn prominent zichtbaar in Google op het zoekwoord ‘online marketing bureau’? Of: Welke webshops voor baby’s en kinderen adverteren op Meta? Hierdoor kunnen wij een goed beeld krijgen van de concurrentie van onze klanten.
AI voor nieuwe zoekwoorden
Hierbij maken wij binnen ChatGPT gebruik van Keyword Genius. Dit is een tool die helpt effectieve zoekwoorden te vinden. Hierbij krijg je een overzicht van zoekwoorden in elke fase van de funnel. Ook zie je de concurrentie of het zoekwoord opkomende is of seizoensgebonden en nog veel meer!
Conclusie: wij omarmen AI en deze nieuwe tools helpen ons effectievere advertenties in te zetten en analyses te maken. Wij combineren AI wel altijd met de menselijke factor. We zijn nu eenmaal geen robots en willen zo ook niet worden aangesproken.
Wil jij eens praten over het inzetten van advertenties voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op.