Starten met online adverteren?

24 februari 2021
24 februari 2021 Iselle van Ginkel

Starten met online adverteren?

Wist je dat meer dan 94% van alle bedrijven in Nederland een eigen website heeft? Het heeft vaak al heel wat voet in de aarde om een website te realiseren. Daarom is het zonde als er maar een handjevol bezoekers per maand naar jouw website komt. Een manier om meer relevante websitebezoekers te realiseren is door het starten met online adverteren.

In deze blog gaat het over Sara die een kledingwinkel heeft in Haarlem. Een paar jaar geleden besloot ze een webshop te bouwen om zowel online als in haar winkel haar producten te kunnen verkopen. Sara overweegt om te starten met het inzetten van advertenties. In deze blog geef ik je een aantal voordelen mee van het inzetten van online advertenties. 

#1 Doelgerichte targeting

Met Google, Facebook, Instagram, LinkedIn en nog veel meer platformen zijn de targeting opties eindeloos. Wil je dus klein beginnen dan zou Sara het beste kunnen starten met adverteren in een straal van 5 km rondom haar winkel. Op deze manier kan ze testen welke advertenties goed werken en daarna het gebied steeds meer uitbreiden.

#2 Beperkt budget

In de meeste advertentieplatformen kun je starten met een dagbudget van 10 euro. Op deze manier kun je klein beginnen en kijken welke advertenties goed werken en welke minder goed. Bij de goed presterende advertenties kan Sara ervoor kiezen het dagbudget te verhogen. 

#3 Snel wijzigingen doorvoeren

Stel Sara wilt een actie inzetten voor het weekend. Bij elke aankoop een armbandje cadeau. Het blijkt zo storm te lopen en op zaterdag zijn alle armbanden er doorheen. Het enige wat Sara hoeft te doen is de advertentie te pauzeren met 1 klik op de knop. Doordat wijzigingen snel door te voeren zijn kun je ook met verschillende advertenties testen in combinatie met het weer. 

#4 Je kunt alles doormeten

Sara heeft alle conversies goed ingesteld waardoor ze precies kan zien welke advertenties zorgen voor aankopen op de website. Op deze manier weet ze welk soort, beeld, tekst, video aansluit bij haar doelgroep en zorgt voor omzet in haar webshop. 

Tot slot wil ik je nog meegeven dat wanneer je start met adverteren het altijd beginnen is met testen. Eigenlijk ben je continu aan het testen wat aansluit bij jouw doelgroep met focus op een gezonde verhouding tussen kosten en opbrengsten. Zie de kosten die gepaard gaan met online adverteren ook niet alleen maar als kosten maar als een investering voor groei. 

Ben jij er klaar voor om aan de slag te gaan met het inzetten van online advertenties maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan contact met ons op, wij kunnen je helpen!

, , , ,