Wist je dat 86% van de online consumenten zegt op zoek te zijn naar nieuwe dingen om te kopen terwijl ze het internet verkennen? Ze ideeën opdoen terwijl ze een video bekijken of content lezen? Met Discovery advertenties van Google kun je deze mensen bereiken. Je kunt in contact komen met 2.9 miljard (!) mensen die door hun favoriete Google-feeds bladeren, zoals YouTube of Gmail. Hoe werkt dit en waar kun je het beste op letten tijdens zo’n Discovery campagne? Dat lees je in deze blog.
Wat zijn Discovery Ads?
Of men nu video’s op YouTube bekijkt, door Discover heen bladert of nieuwe aanbiedingen in Gmail bekijkt; je kunt deze mensen allemaal bereiken met één enkele, eenvoudige campagne. Met Discovery-advertenties bereik je 2,9 miljard mensen via zeer populaire feeds op YouTube, Discover en Gmail.
Hoe werken Discovery Ads?
Met Discovery Ads kun je, zoals hierboven aangegeven, mensen op grote schaal bereiken. Je geeft zelf de koppen, afbeeldingen en beschrijvingen op, waar Google de advertenties van creëert. Je bepaalt daarnaast zelf de prijs wat een actie mag kosten en het budget wat je wilt uitgeven. Google’s algoritme heeft zo genoeg informatie gekregen en geeft jouw advertenties weer aan sterk geïnteresseerde klanten. Lees snel verder voor 3 praktische tips om je Discovery campagnes juist in te stellen.
3 tips voor jouw Discovery-campagnes
- Target in eerste instantie high potentials, ofwel doelgroepen die momenteel de prestaties in jouw Google Ads account stimuleren. Richt je op bestaande klanten, mensen die jouw website al hebben bezocht (remarketing) en mensen die vergelijkbaar zijn met je klantenbestand (lookalikes). Vergeet niet om doelgroepuitbreiding ingeschakeld te houden om het bereik te maximaliseren voor nieuwe doelgroepen die waarschijnlijk zullen converteren.
- Wacht met wijzigingen aanbrengen! Wacht tot deze campagne minimaal 40 conversies heeft voordat je wijzigingen aanbrengt. Aangezien Discovery-campagnes beter presteren met meer data, raadt Google je ook aan een dagbudget in te stellen dat ten minste tien keer je target-CPA ofwel doel kosten per actie is.
- Gebruik de carrousel opties met één afbeelding en met meerdere afbeeldingen en met zowel vierkante als liggende afbeeldingen. Discovery-campagnes selecteren automatisch de best presterende items, dus het is belangrijk om verschillende afbeeldingsopties op te nemen om de prestaties te verbeteren.
Meer weten of hulp nodig met Discovery Ads?
Laat het ons even weten als je er niet uit komt. We helpen je graag verder!
