7 tips voor verrassende en originele Instagram posts!

7 september 2021
7 september 2021 Lotte van Breda

7 tips voor verrassende en originele Instagram posts!

Instagram is ontzettend populair en het biedt ondernemers geweldige kansen. Het kan lastig zijn om elke dag weer een goede post te plaatsen op Instagram. Heb jij voor je gevoel alles al een keer gedaan of wil je graag nieuwe en verfrissende inspiratie? In deze blog deel ik 7 tips voor verrassende en originele Instagram posts. Deze posts zullen je meer betrokkenheid, meer likes en uiteindelijk meer volgers opleveren. Nieuwsgierig? Lees dan eerst hieronder waarom het belangrijk is om Instagram in te zetten voor jouw bedrijf! 

Waarom zou je Instagram inzetten voor jouw bedrijf?

  • 62% van de gebruikers heeft meer interesse in een merk of product na het bekijken van de stories. 

  • Je kunt met de juiste #hashtags jouw doel bereiken. 

  • Je kan relatief goedkoop en visueel aantrekkelijk adverteren. 

  • Instagram is het platform met de meeste ‘betrokkenheid’. Met een gemiddelde post ‘betrokkenheidspercentage’ van 2,26% vs. Facebook met 0,21%. 

 

7 tips voor verrassende en originele Instagram posts. 

1. Zorg voor een goed thema 

Een goed thema is belangrijk voor de sfeer die je wilt uitstralen op je Instagram account. Je wilt dat de bezoekers je herkennen op basis van je soort feed die je post. Bedenk goed van te voren welk thema je wilt toepassen en je bent ‘good to go!’ 

2.  Duidelijke caption

Zorg ervoor dat je opvalt en de aandacht trekt van je bezoekers. Verwerk bijvoorbeeld een tip, vraag, grap of op een herkenbaar probleem in je caption. Zodra je bezoekers iets herkennen, wekt het gelijk hun interesse. Let op! Maak je caption kort en krachtig bij je Instagram posts. Hierdoor zal de lezer sneller getriggerd zijn. 

3. @Taggen maar 

Om nog meer rendement uit je social media-activiteiten te halen, doe je er goed aan om betrokkenen die op je posts staan te taggen. Dit kunnen locaties, bedrijven en/of personen zijn. Werk je samen met een influencer of een ander bedrijf? Vergeet deze dan zeker niet te vermelden. Dit geeft je volgers een betrouwbaar en veilig gevoel! Benieuwd naar wat de influencer posts en ondersteuning nou echt oplevert voor jouw bedrijf? Check dan nu onze blog over Affiliate Marketing

4. #Hashtag  

Een belangrijk doel van hashtags is om social media berichten te filteren. Zo kun je als gebruikers een bepaalde hashtag volgen, zodat je berichten met dat onderwerp in je Instagram feed ziet verschijnen. Dit is een mooie kans voor jou als ondernemer om onder de aandacht te komen bij je gekozen doelgroep. Let op! Zoek uit welke hashtags jouw onderneming interessant vindt en deel content die daarop aansluit. Zo kun je een nieuwe groep mensen, buiten je eigen netwerk bereiken. #YOUCANDOIT. 

5. Reageren is winnen!

Om meer populariteit en affiniteit te krijgen met je volgers is het belangrijk om te reageren onder hun reacties. Heb jij een leuke foto gepost van je bedrijf en reageert iemand daarop? Bedank diegene of like de reactie. Dit zorgt ervoor dat je bezoekers zich speciaal en gehoord voelen. 

6. Kwaliteit 

De kwaliteit van de post staat hoog in het vaandel. Je wilt met je Instagram bedrijfsprofiel professionaliteit uitstralen. Denk dan bijvoorbeeld aan: scherp beeldmateriaal, welke boodschap wil jij overbrengen op je bezoekers (maak het persoonlijk) en hoe presenteer jij je afbeeldingen (zorg dat je producten goed in beeld zijn en getoond worden op de manier waarvoor ze zijn gediend). 

7. Call to action button 

Deze button is een essentieel onderdeel van je content. Het motiveert de lezer om bepaalde actie te ondernemen. Bedenk welke call to action goed bij jouw product past, zoals bijvoorbeeld: shoppen, meer informatie, inschrijven, etc. 

 

 

Nog geen Instagram bedrijfsprofiel? Klik dan op deze link en ga gelijk van start!

“Every journey begins with a single step.”

, ,