Bereik gewenste acties met de doelstelling Conversies

27 oktober 2020
27 oktober 2020 Lisa Derks

Bereik gewenste acties met de doelstelling Conversies

Wil je mensen aansporen iets te kopen op je website? Of een andere actie uit te voeren? En zit jouw doelgroep op Facebook of Instagram? Maak dan gebruik van de campagne doelstelling Conversies voor je volgende campagne. Lees in dit artikel meer over wat de voordelen hiervan zijn en hoe dit werkt.

Facebook Ads campagne met doelstelling Conversies

Wil je mensen aansporen om een app te downloaden? Een registratie te voltooien? Artikelen toe te voegen aan het winkelwagentje, of zelfs een aankoop te doen? Dan is een Facebook Ads campagne met de doelstelling Conversies wat voor jou(w bedrijf)!

Voordelen van Facebooks campagne-doelstelling Conversies

Je bereikt hier de mensen mee die het meest waarschijnlijk de gewenste actie zullen uitvoeren op je website.

  • Vergroot je aantal verkopen.
    Zorg er met deze campagne-doelstelling voor dat mensen een transactie voltooien op je website. 
  • Zet mensen aan tot actie.
    Zorg er met deze campagne-doelstelling voor mensen een gewenste actie uitvoeren op je website. Voeg eerst de gewenste acties toe aan het gebeurtenis beheer in Facebook. Vervolgens selecteer je deze actie binnen je campagne gericht op Conversies.
  • Vergroot je verkeer.
    Zorg er met deze campagne-doelstelling voor dat het verkeer vergroot wordt naar je website of naar een bepaalde pagina.

Dat klinkt goed, toch? Maak je volgende campagne met de doelstelling Conversies om mensen te bereiken die de voor jou en je bedrijf belangrijke acties waarschijnlijk zullen uitvoeren.

Hoe pak je een campagne met doelstelling Conversies aan?

  1. Zorg ervoor dat de Facebook Pixel is geïnstalleerd. Lees in dit artikel alles over de Facebook Pixel.
  2. Maak gebeurtenissen aan via de gebeurtenissen tool van Facebook.
    1. Ga naar Gebeurtenisbeheer.
    2. Klik op ‘Evenement toevoegen’.
    3. Kies voor ‘Gebruik ons hulpmiddel voor codevrije configuratie van gebeurtenissen’.
    4. Vul je website URL in en buttons bijhouden maar!
  3. Check of jouw ingestelde gebeurtenissen / conversies goed binnen komen.
  4. Maak een nieuwe campagne aan en selecteer daarbij de doelstelling Conversies.
  5. Selecteer de gebeurtenis / conversie waar jij je op wilt richten in deze campagne.

Let wel op de Online Marketing Funnel

Iedereen wilt natuurlijk campagnes waar men gelijk de gewenste actie uitvoert. Dit is helaas niet hoe het werkt. Vaak moeten mensen eerst bekend(er) worden met jouw bedrijf. Impulsaankopen bij de eerste ontmoeting komen helaas maar weinig voor. Hierdoor moet je eerst aan de slag om van jouw doelgroep data te verzamelen binnen de Facebook Ads account. Lees hiervoor ons artikel waarin het See-Think-Do-Care model voorkomt. Bij de Do-fase kun je aan de slag met de doelstelling Conversies.

Aan de slag met een Conversie campagne 

Duidelijk genoeg voor jou en klaar om aan de slag te gaan? Succes! Mocht je nog vragen hierover hebben, kun je altijd even contact met ons opnemen!

, , , , , , ,