Online leads genereren
Resultaten van afgelopen 10 weken
Bereik
Leads
Kosten per lead
Happlify
Bij Happlify vind je verhalen over het ontdekken van plezier, geluk en liefde op plekken waar je het niet zo snel verwacht. Happlify is een online lifestyle community met tips, verhalen & stuff om geluk te vinden in de meest eenvoudige dingen. Happy + simplify = Happlify.
Wie is het happy brein achter Happlify? Dat is Mariko Naber. Happlify begon ooit als een doosje geluk wat je kon kopen bij de webshop Applepiepieces. Een doos met 10 zakjes met daarin eenvoudige tips, cadeautjes en opdrachten om op een eenvoudige manier blij te worden. Een aantal jaren later is dit een community geworden.
Mariko’s doel: zoveel mogelijk mensen bereiken die zich willen verwonderen door geïnspireerd te raken, te lachen en de kleine dingen te (her)ontdekken die je blij maken.
Benieuwd geworden naar Happlify? Check dan de website!
Plan van aanpak
In juli 2020 kwamen we via Instagram met Mariko in contact. In eerste instantie voor haar bedrijf Sell Your Stuff Online, later kwam Happlify hier ook bij. Mariko vertelde dat ze wat meer inzicht zou willen verkrijgen wat er op haar website afspeelde. Op welke links werd er geklikt? Op welke pagina haakten mensen af? Ze wilde antwoord op dat soort vragen krijgen. Daarnaast zou ze Happlify graag wat bekender onder de juiste doelgroep willen maken en haar community zo vergroten. Kortom: de wens was meer naamsbekendheid en meer online leads.
Samen met Mariko hebben we een plan gemaakt om aan haar vraag te voldoen. Inmiddels zijn haar vragen beantwoord en hebben we talloze leads binnen gehaald. Maandelijks hebben we een call met Mariko waarin we de resultaten van de afgelopen maand bespreken en nieuwe plannen initiëren voor de komende tijd.
Plan van aanpak
- Doel 1 was om meer inzicht in de data te verkrijgen. Daarom zijn we met WEBSTRIJD in de back-end van haar website en haar Facebook/Instagram Ads account gedoken. Middels Google Tag Manager hebben wij alle buitengaande links doorgemeten. Dit waren er nogal wat. Om de data hiervan overzichtelijk zichtbaar te maken, hebben we een Google Data Studio dashboard voor Mariko gebouwd.
- Doel 2 was om meer naamsbekendheid voor Happlify te genereren. Hiervoor hebben we social media advertenties onder de juiste doelgroep ingezet. Hierover vind je in de volgende alinea meer.
- Doel 3 was om meer online leads te genereren om de Happlify community te vergroten. Ook hiervoor hebben we social media advertenties ingezet. Lees hieronder meer.
Social Ads
Zoals hierboven toegelicht, wilde Mariko meer naamsbekendheid en inschrijvingen voor Happlify. Daarom zijn we begonnen met het inzetten van twee soorten campagnes om meer bekendheid en online leads te realiseren:
- Een campagne om de naamsbekendheid van Happlify en het verkeer naar de website te vergroten. We hebben hier gekozen voor een Facebook / Instagram campagne met het doel: Verkeer. Hier hebben we gebruik gemaakt van dynamische advertenties.
- Een campagne om ervoor te zorgen dat we meer leads verkregen. Doel van de Facebook / Instagram campagne was hierdoor ‘Leads genereren’. We hebben hierbij gebruik gemaakt van een lead-magnet (zie het voorbeeld hier rechts).
Hoe krijg je succes…
Op dagelijkse basis zijn we bezig geweest met het optimaliseren van de campagnes om meer bereik & verkeer en online leads te realiseren. Daarnaast zijn we continu bezig met het spotten van kansen voor de groei van Happlify. Er zijn een paar punten die enorm hebben bijgedragen aan de groei, namelijk:
- Het snelle schakelen met Mariko en de goede beelden beelden die wij bijna wekelijks aangeleverd kregen van Mariko.
- De relevante lead-magnets. Hierbij wordt steeds goed ingespeeld op de huidige situatie.
- Het continue vernieuwen van de advertenties, teksten en buttons om te zorgen voor een blijvend goed resultaat. Je wilt de doelgroep ook niet vervelen met continu dezelfde advertenties.
- Testen met het aanspreken van verschillende doelgroepen. Hierbij schaalden we de succesvolle advertentiesets op en pauzeerden we de niet-werkende doelgroepen.
Website optimalisatie
Naast de Social Ads activiteiten hebben we meer inzicht verkregen in het gedrag van de websitebezoekers van Happlify. We lopen nog steeds op maandelijkse basis door de website van Happlify heen, waarna we (eventueel) verbeteringen adviseren.
Met de tools Google Tag Manager en Google Analytics hebben we de bezigheden op de website tot in de puntjes door kunnen meten. Onderbouwd met cijfers uit Google Analytics en inzichten vanuit de tool Hotjar geven we Mariko advies om bezoekers goed door de website heen te leiden.
Dit nemen we allemaal mee in ons maandelijkse advies aan Mariko. Bij WEBSTRIJD realiseren wij meer online leads door een mix van:
- Advertenties inzetten voor meer bereik, websitebezoekers & leads.
- Websiteoptimalisaties voor een betere conversieratio.

Eigenaresse Happlify.nl
“Webstrijd is een super fijne partij om mee te werken. Er is veel eigen initiatief, er wordt goed meegedacht en het resultaat is ernaar. Aanrader!”