Google Analytics
Google Analytics is een tool waarmee je jouw advertentie-ROI kunt meten. Je kunt jouw Flash-, video- en sociale netwerksites en -applicaties hiermee op de voet volgen. Je kunt precies zien wat er op jouw website is gebeurd. Het aantal bezoekers op de website, hoe lang zij zich op de website bevinden, bij welke pagina de meeste mensen de website verlaten en zo nog heel veel meer. Door de data goed te analyseren kun je het gebruiksgemak van de website verbeteren. Hierdoor verbeter je indirect ook weer jouw resultaten. Daarnaast kun je zien vanuit welke kanalen het verkeer komt en vanuit welke kanalen het verkeer komt dat een aankoop doet op jouw website. Ofwel, hele interessante inzichten die onmisbaar zijn in jouw digitale marketing strategie!
Hoe werkt Google Analytics?
Koppel ten eerste jouw website aan jouw gemaakte Google Analytics account. In combinatie met Google Tag Manager kun je alle doelen instellen die jij wilt bijhouden op jouw website. Koppel het (eventueel) ook aan jouw Google Ads account. Hierna kun je (bijna) alle mogelijke inzichten verkrijgen op het gebied van doelgroep, acquisitie, gedrag en conversies aan de hand van verschillende tijdsperiodes en de juiste filters. Kom je er niet uit? Wij leggen het je graag uit.
"Verkrijg interessante inzichten van jouw websitebezoekers via Google Analytics en maak zo jouw website steeds weer wat beter!"