Introductie
In juli 2023 kwamen we met de ambitieuze eigenaren van Love For Rain, Fanny en Chris, in contact. De naam geeft al wel wat weg: Love for Rain is een webshop in regenkleding. De musthaves voor een goede bui kun je bij Fanny en Chris kopen. Van regenjassen tot regenhoedjes en van onbekende merken tot bekende merken: Love for Rain biedt alles aan.
Fanny en Chris kwamen met een reden naar ons toe. Ze wilden namelijk meer verkopen realiseren. Om te starten enkel de focus op Nederland en België en met een startbudget. Dit budget kan wel schommelen in drukke (lees: regenachtige) en minder drukke (lees: zonnige) periodes en bij succes was (/is) er wel ruimte om op te schalen.
"“In Nederland regent het gemiddeld slechts zo’n 8% van de tijd, maar niet elke maand regent het evenveel en even lang. De tijd dat het regent varieert van 3% tot 10%.”"
Van start!
Een samenwerking beginnen wij altijd met een kick-off call. Hierin bespreken we onder andere de doelen van de klant en stellen we de doelgroep scherp. Zo ook bij Love for Rain. Passend bij het doel bieden wij een samengesteld op maat gemaakt pakket aan. Love for Rain helpen we met Google Ads: Search en Performance Max campagnes. Na de samenstelling (en natuurlijk het akkoord erop) gaan we aan de slag.
Startdatum samenwerking Love for Rain <> WEBSTRIJD: 1 augustus.
Binnen het Google Ads account liepen er al een tijd campagnes. In 2022 is het wel een langere periode uitgezet, maar sinds begin 2023 zijn ze wel weer actief van start gegaan. In augustus 2023 zijn wij aan het werk gegaan.
Google Ads stappenplan
Eén van de belangrijkste eerste stappen die we hebben gezet is het instellen van conversies binnen Google Analytics. Deze bestonden nog niet waardoor de Google Ads campagnes zich nergens op konden focussen. Je weet op deze manier niet wat wel werkt en wat niet en kunt daardoor ook niet goed optimaliseren. Dat is niet zo handig. Doordat we vanaf dat moment inzichten konden verkrijgen wat wel en niet aankopen opleverde, konden we verder.
In de eerste weken van de samenwerking hebben we ons verder gefocust op het doen van onderzoek en het juist instellen van de accounts. Zo hebben we bijvoorbeeld nog een website analyse en zoekwoordenonderzoek gedaan en een productfeed gekoppeld. De nieuwe campagnes werden half augustus opgezet.
Om een eerlijke vergelijking te maken hebben we daarom november met september vergeleken. Normaal gesproken valt in september zo’n 60 mm neerslag (bron: Waterschap Aa en Maas). Dit jaar is er in september gemiddeld over het land ongeveer 79 millimeter gevallen (bron: Weeronline.nl). September was dus een nattere maand dit jaar dan normaal gesproken. In november valt er gemiddeld over het land 82 millimeter (bron: Weeronline.nl). Daardoor kunnen we een redelijk eerlijke vergelijking maken, wat betreft de weersomstandigheden, tussen september en november.
Resultaten
Hierbij is dus november 2023 vergeleken met september 2023:
Kosten
Kosten per conversie
Transacties
ROAS (Return On Ad Spend)
Conversiewaarde
Klikken
Flinke groei door Google Ads
Uit deze resultaten kunnen we concluderen dat we, naast een flinke groei in vertoningen en klikken, ook het aantal conversies hebben laten groeien. Love for Rain is in een korte periode goed gegroeid in zichtbaarheid en in omzet. Hier zijn we natuurlijk trots op!
Hieronder zie je de grafiek vanuit Google Ads. De blauwe lijn geeft de hoogte van de kosten aan. De rode lijn laat de groei in conversies (transacties) zien.

Eigenaren Love For Rain
“Uiteraard de complimenten voor jullie! Leuk om de resultaten ook zo compact te zien.”