Leuk dat je de tijd neemt om deze blog te lezen. Heb je interesse in online marketing en ben je nieuwsgierig wat de overeenkomsten zijn tussen online marketing en afvallen, kijk dan snel verder.
Hoe wij komen aan de vergelijking tussen afvallen en online marketing? Vaak krijgen wij van potentiële klanten de volgende opmerking:
We hebben in het verleden wel eens een campagne gedraaid van twee weken maar dat heeft ons niet zoveel opgeleverd.
Hoe komt dat nu eigenlijk? Je hebt toch goed nagedacht over de boodschap? Het was een mooie aanbieding? We hebben hard gewerkt aan de landingspagina?
Crashdieet & tijdelijke online marketing campagnes
Vaak stopt men veel moeite in een tijdelijke campagne en daar komt het eerste punt wat afvallen en online marketing gemeen hebben: het heeft geen zin om het tijdelijk te doen. Tijdelijk een crashdieet heeft ook geen zin. Je zult misschien hebt een paar kilo kwijt zijn maar dit zal niet het gewenst effect opleveren op lange termijn. Met online marketing is dit eigenlijk net zo. Je zult (als je geluk hebt) een aantal verkopen realiseren uit deze tijdelijke campagne maar dit helpt je niet om te groeien op de lange termijn.
Doelen stellen
Daarnaast is het goed om (van te voor!) na te denken over het gewenst resultaat van de campagne. Wat wil je bereiken en wat is daarvoor nodig (net zoals met afvallen)? Tuurlijk kun je het allemaal niet precies en met zekerheid zeggen maar het is goed om een doel voor ogen te hebben. Bij afvallen gaat dit bijvoorbeeld om kilo’s en bij online marketing om nieuwsbriefinschrijvingen, omzet etc.
Een constante flow opbouwen
Tot slot zul je een flow moeten bedenken waarbij je continuerend nieuwe klanten aantrekt en oude klanten terughaalt. Deze flow kun je zolang je bedrijf bestaat laten draaien, ermee testen en optimaliseren. Bij afvallen zul je een eetpatroon moeten vinden wat jij de komende jaren (misschien wel je hele leven) kunt aanhouden en wat je best af en toe kunt aanpassen en nieuwe recepten kunt proberen.
Dus:
- Zorg voor continuïteit
- Stel doelen voor jezelf
- Zorg dat je een constante flow/funnel gaat bouwen
Heb jij, of werk jij bij, een bedrijf waarbij je wel wat hulp kunt gebruiken met de inrichting van online marketing (betaalde advertenties)? Neem dan contact met ons op! Dan kunnen we kijken of jouw wensen en onze diensten op elkaar aansluiten!