LinkedIn is een perfect platform om jouw (B2B) klanten te bereiken. De targeting mogelijkheden zijn uniek maar hier hangt wel een prijskaartje aan. Het is daarom goed om een aantal dingen te weten voordat je start met adverteren. Ik geef je in deze blog meer informatie zodat jij een weloverwogen beslissing kunt maken om te gaan adverteren op LinkedIn (of niet).
Aan welke kosten moet ik denken bij het adverteren op LinkedIn?
Adverteerders in Nederland geven gemiddeld 59 euro per dag uit op LinkedIn. De campagne gaat pas lopen met een budget van minimaal 10 euro per dag. De campagne heeft tijd nodig om te leren, dus houd er rekening mee dat de conversies niet direct om je oren zullen vliegen. Daarnaast is het niet mogelijk om in 1 campagne verschillende soorten advertenties te draaien (video, carroussel, 1 afbeelding).
Wat gaan advertenties op LinkedIn het mij opleveren?
De gemiddelde CPA van een advertentie op LinkedIn ligt op 100 euro. Dit zal per branche enorm variëren maar denk goed na over welke conversies je wilt behalen en wat zo een conversie mag kosten.
Maak een funnel op LinkedIn.
Bouw een funnel van campagnes op LinkedIn. Begin bijvoorbeeld met een video campagne. Video campagne werken goed om jouw awareness te verhogen. Target vervolgens alle mensen die de video voor meer dan 50% hebben gekeken in de volgende campagne. Hier nodig je mensen uit een bezoek aan je website te brengen of bijvoorbeeld een ebook te downloaden. Tot slot targeten je alle websitebezoekers (uitgezonderd van de mensen die al hebben geconverteerd) met een advertentie om een afspraak te maken/een bestelling te plaatsen. Dus de doelen zijn: awareness > websitebezoekers > conversies.
Extra tips voor meer bereik op LinkedIn (organisch).
- De reacties die je de eerste minuten ontvangt op de post, zijn bepalend voor het bereik de komende 8 uur.
- Het advies is om binnen het uur een reactie te geven op comments.
- Gebruik tussen de 3-5 hashtags bij je post.
- Voor een document post het liefst 7 slides.
- De ideale video is vierkant en tussen de 20 en 60 seconden.
- Een link in je bericht zorgt voor 7 tot 9% minder bereik!
Wil jij gaan adverteren op LinkedIn maar heb je er zelf de tijd/kennis hier niet voor? Neem dan contact met ons op!