Adverteren Op LinkedIn: Wat Zijn De Mogelijkheden?

23 februari 2022 Lotte van Breda

Adverteren Op LinkedIn: Wat Zijn De Mogelijkheden?

LinkedIn is een sociaal platform waar zakelijk netwerken voorop staat. Met maar liefst 700+ miljoen gebruikers wereldwijd en inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers in Nederland wordt het platform steeds aantrekkelijker voor adverteerders. Wanneer de mensen zich zakelijk willen ontwikkelen zijn ze vooral te vinden op LinkedIn. Op dat platform zijn ze daarom op zoek naar relevante content die ze kan helpen. Op LinkedIn zitten erg interessante marketingmogelijkheden die je nergens ander vindt. Wil je meer weten over de mogelijkheden van het adverteren op LinkedIn? Lees dan deze blog! 

LinkedIn-advertenties bieden gevarieerde mogelijkheden om jouw doelgroepen te bereiken. LinkedIn wordt veel gebruikt om kennis en informatie te delen in het zakelijk netwerk, maar er zijn nog relatief weinig bedrijven die gebruikmaken van LinkedIn-advertenties. Ook worden LinkedIn-advertenties gebruikt voor het vinden van leads, verhogen van de merkbekendheid of registraties voor een evenement.

Met advertenties op LinkedIn kan elk bedrijf zijn doel bereiken. Via LinkedIn kun je bijvoorbeeld:

Zeer specifiek targeten op zakelijke criteria, zoals branche, functie, aantal jaren ervaring, bedrijfsgrootte, regio en bedrijfsnaam. Je kunt er zelfs een combinatie van maken, zoals alle ‘managers en directeuren’ in ‘Amsterdam’ werkzaam bij een organisatie in de ‘horecabranche’. Hieronder nog een aantal andere interessante opties:

  • Mensen die bepaalde groepen volgen of interesse hebben
  • Mensen die veel bijdragers delen of onlangs gepromoveerd zijn
  • Medewerkers binnen een organisatie die personeelsgroei doormaken

Ook heb je de mogelijkheid om een eigen klantenlijst te uploaden. Dit kan bijvoorbeeld een zelf opgestelde Excellijst zijn met bestaande klanten voor het verder optimaliseren van je remarketing campagne.

Met al deze targetingmogelijkheden kun jij zorgen voor meer:

  • Merkbekendheid
  • Websitebezoeken
  • Interactie
  • Videoweergaven
  • Genereren van leads
  • Websiteconversies
  • Sollicitanten

Welke soort LinkedIn-advertenties heb je?

  • Gesponsorde content: bereik professionele doelgroepen en ga een gesprek aan in de LinekdIn-activiteitsfeed.
  • Gesponsorde berichten: bereik uw prospects via de berichtenfunctie van LinkedIn, waar zakelijke gesprekken plaatsvinden.
  • Tekstadvertenties: gebruik een pakkende headline, beschrijving en zelfs een afbeelding van 50×50 om uw doelgroep te bereiken.
  • Dynamische advertenties: betrek uw prospect met advertenties die automatisch op hen zijn afgestemd.

Bekijk de website van LinkedIn Business voor meer informatie over alle soorten advertentiemogelijkheden.

Hoeveel kost het om te adverteren op LinkedIn?

  • Je begint de campagne door het plaatsen van een bod wanneer je jouw campagne lanceert.
  • LinkedIn-advertenties worden verkocht via een advertentieveiling. Hier dingt uw bod mee met dat van andere adverteerders die dezelfde doelgroep willen bereiken.
  • De doelgroep bestaat uit LinkedIn-leden die u probeert te bereiken met uw advertentiecampagnes. het bedrag dat nodig is om de veiling te winnen, hangt af van het bod en hoe gewild uw doelgroep is.
  • Je kiest uit prijzen op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per 1000 weergaven (CPM). Of ga voor bericht advertenties en betaal alleen wanneer uw bericht is afgeleverd.

Tip: voor het adverteren op LinkedIn heb je een creditcard nodig.

Zijn er ook nadelen aan het adverteren op LinkedIn?

Hoewel er veel voordelen zijn, is LinkedIn wel een stukje duurder dan bijvoorbeeld, Facebook, Instagram of Pinterest advertising. Toch ligt het wel aardig in verhouding. Op LinkedIn richt je je voornamelijk op B2B leads. Een nieuwe zakelijk klant uit LinkedIn heeft daarmee over het algemeen een hogere klantwaarde dan een B2C klant vanuit bijvoorbeeld Facebook.

Denk jij na het lezen van deze blog dat het adverteren via LinkedIn goed bij jouw bedrijf past of wil je kijken naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder!

 

, , ,