5 tips voor online marketing in de Zomer

21 juli 2021 Lisa Vonk

5 tips voor online marketing in de Zomer

Het is zomer! Veel bedrijven laten in deze periode hun online marketing een beetje links liggen. Dat is zonde, want juist nu zijn mensen vrij en zitten ze daardoor vaker op hun telefoon. Daarnaast is het slim om het contact met jouw klanten te onderhouden, zodat ze je tijdens de zomer niet zomaar vergeten. Online marketing in de zomer werkt wel net wat anders dan in andere jaargetijden. In deze blog 5 tips voor online marketing in de zomer!

1. Stop niet (zoals velen) met adverteren; adverteer juist meer!

Veel bedrijven leggen hun online marketing campagnes stil in de zomer of zetten het op een lager pitje. Hierdoor is er minder concurrentie en dalen de klikprijzen. Ofwel, je hoeft minder te betalen voor een klik naar jouw website. Je betaalt minder voor bezoekers, die in de zomerperiode nog wel eens af zouden kunnen nemen. Slim om dus jouw websitebezoekers op peil te houden met (goedkopere) advertenties! Zeker als jouw doelgroep niet de ‘standaard’ gezinnen zijn die in de zomervakantie op vakantie gaan, is het slim om te blijven adverteren.

2. Doe een Summer Sale

De zomer is de ideale periode voor een Summer Sale. De laatste maatjes van zomerkleding in de uitverkoop, gratis verzending aanbieden of korting op het tweede product om upselling te bevorderen: het kan allemaal. Veel bedrijven houden een sale in de zomer, waardoor het verstandig is om hieraan mee te doen. Zo voorkom je dat mensen minder kopen en wachten totdat jouw sale eraan komt (en die dan uiteindelijk niet begint…).

3. Ben actief op social media

Veel mensen zijn vrij in de zomer en organiseren leuke dingen. Anno 2021 wordt alles ongeveer gedeeld op social media. Het is verstandig om op de kanalen waar de mensen nu actief zijn, zelf ook actief te zijn. Daarbij zorgt het warmere weer voor liggen op het strand, bij het zwembad, in het park, of waar dan ook, ervoor dat mensen veel op hun telefoon zitten. En dan worden al snel de social media apps geopend. 

4. Zorg dat de website mobile responsive is en snel op mobiele apparaten

Zoals hierboven ook al gezegd: mensen zitten veel meer op hun telefoon tijdens de zomer. De laptops worden vroeger dichtgeslagen (of even helemaal niet geopend) en er wordt volop zomer gevierd. Hierdoor extra belangrijk dat jouw website goed werkt op mobiele apparaten. Is jouw website al mobile responsive? Ofwel, lijnt de website goed uit op mobiel? Is alles goed leesbaar en kan iedereen net zo makkelijk door de website heen klikken op mobiel als op desktop? Daarnaast ook heel belangrijk dat de website snel laadt. Ook al zijn we allemaal wat slomer in de zomer, we hebben alsnog weinig geduld voor langzame websites ;).

5. Ben lokaal vindbaar via Google Mijn Bedrijf

In de zomer maken veel mensen uitstapjes. Tussendoor wordt er dan wel eens gegoogled naar de dichtstbijzijnde winkel in … Zorg er daarom voor dat je ook op Google lokaal goed vindbaar bent. Dit richt je onder andere al goed in door een account aan te maken op Google Mijn Bedrijf. Hier kun je je adresgegevens in delen, de openingstijden, foto’s en reviews. Super handig voor mensen die in de buurt zijn. Let op: het kan tot 14 dagen duren voordat je een verificatiecode hebt, dus vraag op tijd je code aan!

Aan de slag met online marketing in de zomer

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips voor online marketing in de zomer. Samengevat: stop niet met jouw online marketing in de zomer, maar ben en blijf juist actief! Heb je hulp nodig bij jouw online marketing? Neem dan contact met ons op!

,