Instagram Collectie Ads: laat mensen je producten makkelijk ontdekken & kopen

1 juni 2021
1 juni 2021 Lisa Vonk

Instagram Collectie Ads: laat mensen je producten makkelijk ontdekken & kopen

Collectie Ads zijn een handige manier om mensen op een visuele makkelijke manier producten te laten ontdekken en kopen. Dit type advertentie geeft de mogelijkheid om een uitgelichte afbeelding van je merk en daaronder producten te tonen op mobiele apparaten. Op deze manier laat je klanten gemakkelijk kennis maken met jouw merk, waarbij de kans dat ze doorklikken wordt verhoogd. Lees in dit artikel de voordelen en werkwijze van Collectie Ads.

Wat zijn Collectie Ads?

Met Collectie Ads heb je de mogelijkheid om gelijk meerdere producten aan jouw potentiele klanten te laten zien. Wanneer ze hierop klikken, kunnen ze middels een canvas op volledig scherm jouw producten bekijken en shoppen. Zie hieronder hoe een collectie advertentie eruit kan zien.

collectie ad voorbeeld

Specificaties voor Collectie Ads

Collectie advertenties bestaan uit meerdere onderdelen

  • Hoofdafbeelding/-video
  • Afbeeldingen onder de kop
  • Tekst
  • Instant Experience

Hoofdafbeelding/-video

Je kunt voor ‘het hoofd’ van de advertentie een afbeelding, video of dynamische video kiezen. Bij de laatste optie maakt Facebook zelf een video van de producten. Voor een afbeelding gelden de volgende specificaties:

  • Afbeeldingen worden geaccepteerd wanneer het een vierkante indeling (1:1) heeft, het een liggende video (16:9) is en/of wanneer het een diavoorstelling is. Instagram ondersteunt geen ratio’s die hoger zijn dan 1:1.
  • Minimale afbeeldingsbreedte in pixels: 500.
  • Minimale afbeeldingshoogte in pixels: 500.

Afbeeldingen onder de kop

Ook hier kun je de afbeeldingen zelf selecteren of dynamisch laten weergeven. Je kunt handmatig de volgorde en/of producten bepalen of Faceook het dynamisch zelf laten invullen.

Tekst

Je kunt een tekst aan de advertentie toevoegen van maximaal 90 tekens. Op Facebook is het nog mogelijk een extra koptekst in te voeren, op Instagram is dit niet mogelijk.

Instant Experience

Wanneer iemand op de collectie ad klikt, komt diegene terecht in een canvas op volledig scherm. Hier kun je zelf een sjabloon voor selecteren, waaronder een Etalage. Hierbij selecteer je de hoofdafbeelding/-video, de zichtbare producten en een call-to-action button met bijbehorende link. Die kan bijvoorbeeld naar jouw shop op jouw website leiden. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe dit eruit kan zien.

>>

Voordelen van Collectie Ads

Collectie Ads zijn er niet voor niets. Er zijn meerdere voordelen aan dit type advertentie:

  • Stimuleren van verkoop. Doordat binnen Collectie Ads gelijk meerdere producten te zien zijn, wordt de kans groter dat de potentiële klant wat leuks ziet en aanschaft. Je brengt de klanten sneller op nieuwe ideeën.
  • Gerichter adverteren. Doordat je met dynamische ads kan werken, kun je de advertenties nauw laten aansluiten op de behoeften van jouw potentiele klanten. Je kunt eerder bekeken producten terug laten komen, verlaten winkelmandjes nogmaals onder de aandacht brengen en inspelen op afgebroken check-outs. Je kunt alles mooi afstemmen op het gedrag van jouw bezoeker.
  • Verhaal vertellen. Door de afbeeldingen in een bepaalde volgorde te plaatsen kun je jouw merkverhaal beter neerzetten. Door de bredere mogelijkheden van dit type advertentie kun je alle kanten op. 

Aan de slag met Collectie Ads

Denk je nu: ‘Dat wil ik ook!’ en heb je hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

, ,