Chatten met potentiële klanten via Google Mijn Bedrijf

14 juli 2020 Iselle van Ginkel

Chatten met potentiële klanten via Google Mijn Bedrijf

Is de keuken in jullie restaurant nog open? Wat is jullie uurtarief? Hoe kan ik een afspraak maken bij jullie? Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel? Zijn die schoenen nog op voorraad in Amsterdam? Verkopen jullie ook waardebonnen?

Allemaal vragen waar je als consument snel antwoord op wilt. Wat is er nu makkelijker voor de consument dan even te zoeken naar je bedrijf binnen Google en direct de vraag te kunnen stellen via de Google Mijn Bedrijf chat? Extra voordelen: berichten sturen via Google Mijn Bedrijf is gratis en makkelijk in gebruik! Wat is het precies en hoe stel je het in? We lichten dit graag verder toe in deze blog.

Wat is Google Mijn Bedrijf eigenlijk?

Google Mijn Bedrijf is het vak met informatie over een bedrijf wat meestal verschijnt aan de rechterkant van de zoekresultaten. Hier staan het adres, postcode, openingstijden en de diensten van het bedrijf. Daarnaast is het vanaf nu ook mogelijk om direct te chatten met het bedrijf.

Chat_Google_Mijn_Bedrijf

Stappenplan om Google Mijn Bedrijf chat in te stellen

  1. Download de Google Mijn Bedrijf app. Dit kun je doen via deze link in de App store en via deze link in Google Play.
  2. Klik op klanten en dan op bericht.
  3. Vervolgens op berichtenfunctie inschakelen.
  4. Tot slot kun je nog een standaard welkomsbericht instellen voor mensen die starten met chatten.

GoogleMijnBedrijf_Chat

Waar moet je op letten wanneer Google Mijn Bedrijf bericht actief is

  • Geef zo snel mogelijk antwoord in de chat. De reactietijd komt erbij te staan.
  • Beantwoord de chat binnen 24 uur anders kan Google besluiten de berichtenservice van Google Mijn Bedrijf te deactiveren.

Mocht je hier nog vragen over hebben, neem dan contact met ons op!

, , , , ,