Maak je Instagram advertenties professioneel met Stories-sjablonen

25 juni 2020
25 juni 2020 WEBSTRIJD

Maak je Instagram advertenties professioneel met Stories-sjablonen

Wil je graag een promotie inzetten om meer bereik te creëren of om meer verkeer naar jouw website te leiden? En heb je eigenlijk geen tijd of budget om dit door een designer te laten vormgeven? Dan zijn de Stories-sjablonen wat voor jou!

Met stories-sjablonen kun je jouw afbeelding mooi weergeven in een advertentie voor Facebook Stories, Instagram Stories en Messenger Stories. Hierdoor hoef je niet veel tijd en moeite in het ontwerpen van de advertentie te stoppen en kun je in principe gelijk aan de slag. Tijd om jouw doelgroep te bereiken met mooie professionele advertenties!

Formaat Stories-sjablonen 

De sjablonen voor stories hebben een verticale beeldverhouding. Hierdoor vult jouw advertentie gelijk het volledige mobiele scherm. Dit spreekt meer mensen aan dan vierkante afbeeldingen met daaronder nog wat tekst weggestopt. Ook bevatten de sjablonen beweging. Door verschillende effecten lijken jouw stories super professioneel en vallen ze beter op!

Beschikbaarheid Stories-sjablonen

Stories-sjablonen zijn beschikbaar voor de doelstellingen Merkbekendheid, Bereik, Verkeer, Appinstallaties, Leads genereren en Conversies.

Hoe zet je Stories-sjablonen in?

Leuk natuurlijk deze mogelijkheid vanuit Facebook, maar hoe zet je dit precies in? Hieronder vind je een stappenplan binnen het Advertentiebeheer van Facebook.

  1. Zet eerst je campagne op: kies het gewenste doel en stel de targeting in. Maak vervolgens een advertentie en selecteer hiervoor een afbeelding.
  2. Klik op ‘selecteer een plaatsing om aan te passen’ om de plaatsing te bewerken en kies voor Verhalen.

  3. Klik op ‘Sjabloon wijzigen’ aan de linkerkant. Kies vervolgens het gewenste sjabloon en bekijk aan de rechterkant een voorbeeld van je advertentie.

    Stories-sjablonen
  4. Je kunt verder je sjabloon geheel naar wens invullen.
    1. Pas bijv. de afbeelding aan voor deze story (een andere afbeelding dan voor je overzicht advertentie).
    2. Of snijd de afbeelding een beetje bij.
    3. Ook kun je een andere koptekst en primaire tekst kiezen. Heel handig gezien de meeste kopteksten te lang zijn voor deze sjablonen en daardoor wegvallen met puntjes… Mocht je nog een emoji in je tekst willen, kan dat door met je rechtermuisknop te klikken en naar emoji’s te gaan.
    4. Pas ook de achtergrondkleur naar eigen wens aan.

  5. Als je klaar bent, selecteer je Opslaan.

  6. Beoordeel je ontwerpen naast elkaar voor iedere plaatsing.

  7. Bevestig je advertentie.

En klaar is kees! Nu wordt je advertentie beoordeeld door Facebook. Na beoordeling wordt je advertentie weergegeven in de Stories binnen Instagram. Simpel as that! 

Succes met de Instagram-sjablonen!

Vragen hierover? We helpen je graag een handje verder. Stuur ons een berichtje via WhatsApp, Instagram of per mail. Je kunt ook ons contactformulier invullen en dan nemen we binnen 24 uur contact met je op!

, , , , , ,