Conversies instellen in Google?

2 juni 2020 WEBSTRIJD

Conversies instellen in Google?

Hoe stel je conversies in met Google Ads? Je wilt gaan adverteren maar waar moet het Google Algoritme eigenlijk op sturen?

In deze blog leg ik uit hoe je op de makkelijkste manier conversies kunt instellen in Google Analytics en kunt importeren in Google Ads. Bepaal daarom eerst voor jezelf welke soorten conversies belangrijk zijn om jouw business te laten groeien? Inschrijving voor je nieuwsbrief, contact aanvraag, sollicitatie, reservering of aankoop.

In deze blog leg ik de makkelijkste manier van conversies instellen uit. Dit kun je doen via Google Analytics en dan de conversies toe te voegen aan Google Ads. In Google Analytics ga je naar Beheerder en vervolgens klik je op Doelen, dan klik je op +Nieuw Doel. Kies dan voor Aangepast, geef de conversie een naam bijvoorbeeld ‘aankoop’ en klik dan op Bestemming. Vul hier de bedank-URL in. Klik vervolgens op Opslaan.

Conversie_instellen_Google

Hierna is het heel makkelijk om de conversie te importeren in Google Ads. Hiervoor ga je naar Google Ads, hier klik je op Tools en instellingen, vervolgens op Conversies, Importeren en dan klik je op Google Analytics. Als het goed is staat hier de conversie die je net hebt aangemaakt in Google Analytics.

conversies_instellen_googleads

Dit is een van de manieren om conversies in te stellen in Google. Je kunt conversies bijvoorbeeld ook rechtstreeks instellen in Google Ads. Hierdoor wordt cross-device beter gemeten wat de impact is geweest op je conversie. Belangrijk is in ieder geval dat er minimaal 1 conversie is ingesteld zodat het Google Algoritme hierop kan optimaliseren.

Wil je hier meer over weten neem dan contact op.